کد خبر 209071
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

آیت‌الله اعرافی:

بنیاد شهید اکنون علمدار مسائل فرهنگی است

بنیاد شهید اکنون علمدار مسائل فرهنگی است

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: در دوره مدیریت بنیاد شهید در دولت سیزدهم شاهد بازگشت به روزگاری هستیم که بنیاد شهید علمدار مسائل فرهنگی در کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، روز پنجشنبه در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با وی، اظهار داشت: این توفیق در حالی حاصل شده است که خیلی از دورانی که بنیاد شهید در امور فرهنگی در هر شهر و استانی پرچم دار بود فاصله گرفته بودیم اما اکنون حرکت بنیاد شهید از ستاد تا عمق شهرستان ها در ترویج ارزش های فرهنگی ادامه پیدا می کند.

وی بیان کرد: نسل باقیمانده ایثارگران باید نماد گفتمان انقلاب اسلامی باشند و تحقق این امر مستلزم ‌کار نرم افزاری سخت و پیچیده است و اکنون جمعی از این افراد در این مسیر هستند و احساس سرافرازی و افتخار می کنند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به فعالیت مدارس شاهد، گفت: بعد از دفاع‌ مقدس مدارس شاهد مشعل هدایت بود ولی در گذر زمان مقداری این موضوع در این ‌مدارس کند و ضعیف شد، اما خوشبختانه نگاهی که دولت جدید به مدارس شاهد دارد خیلی خوب است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا، دارای گفتمانی است که بسیار مشتری دارد ولی متاسفانه در داخل کشور مقداری از آن غافل هستیم.

وی ادامه داد: در دنیا، صف های بزرگ تشکیل شده است که حرف ما را بشنوند و در بخش علوم اسلامی کارهای زیادی در جامعه المصطفی انجام شده است و نیاز به کار دانشگاهی عمیق برای ترویج گفتمان داریم و اگر بتوانیم بخش عمده ای از دانشگاه ها را به این رنگ و لعاب بکشانیم بسیار خوب است.

اعرافی هم‌چنین تاکید کرد که گردشگری و کار دانشگاهی در تبلیغ گفتمان اسلامی و انقلابی ما تاثیر زیادی دارد.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های بنیاد شهید به خصوص در حوزه آموزشی در مدارس شاهد و دانشگاه شاهد عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha