کد خبر 208954
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

مدیر کل بنیاد شهید استان خوزستان در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

تشکیل نخستین کمیسیون پزشکی درصد ترومای جانبازان خوزستان

تشکیل نخستین کمیسیون پزشکی درصد ترومای جانبازان خوزستان

مدیر کل بنیاد شهید استان خوزستان گفت: جانبازان و ایثارگران مناطق یک و دو و همچنین دیگر شهرستان‌های استان خوزستان با حضور در کمیسیون تیر، ترکش و تروما به صورت تخصصی و جداگانه به همراه اصل پرونده جانبازی و مدارک درمانی توسط تیم پزشکان که از سوی مرکز کمیسیون پزشکی به استان خوزستان سفر کرده بودند، مورد معاینه و بررسی قرار گرفتند.

حسن نورانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان در گفتگو با حیات ضمن اشاره به تشکیل نخستین کمیسیون پزشکی درصد ترومای جانبازان در خوزستان گفت: در راستای رسیدگی به آسیب‌های مرتبط به جراحت جنگی جانبازان، نخستین کمیسیون پزشکی درصد تیر، ترکش و تروما و حق پرستاری حضوری در سال ۱۴۰۲ به مدت ۲ روز در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲ اهواز برگزار و وضعیت ۳۲۰ پرونده مورد بررسی حضوری قرار گرفت.

نورانی اضافه کرد: جانبازان و ایثارگران مناطق یک و ۲ اهواز و همچنین دیگر شهرستان‌های خوزستان با حضور در کمیسیون تیر، ترکش و تروما به صورت تخصصی و جداگانه به همراه اصل پرونده جانبازی و مدارک درمانی توسط تیم پزشکان که از سوی مرکز کمیسیون پزشکی به استان خوزستان سفر کرده بودند، مورد معاینه و بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با بیان اینکه نتیجه بررسی پرونده کمیسیون از طریق پیامک به ایثارگران اطلاع رسانی می‌شود، ادامه داد: تا پایان امسال کمیسیون‌های ترکیبی و تخصصی طبق برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امسال برای حق پرستاری خانواده یک مرحله کمیسیون به تعداد ۲۰۰ پرونده و مرحله بعدی نیز در حال برنامه‌ریزی است، همچنین کمیسیون پزشکی درصد جانبازی برای ۲۵۰ نفر و کمیسیون حق پرستاری جانبازان نیز برای ۷۰ نفر برگزار شد.

نورانی در ادامه اظهار کرد: نشست هماهنگی و تعامل ایثارگران سپاه خوزستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در جهت هماهنگی بین دو دستگاه و اقدامات مشترک، مطالبه گری ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا روز یکشنبه 18 تیرماه برگزار شد.

وی افزود: مهترین وظیفه بنیاد ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت است و خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران یکی از راههای رسیدن به این فرهنگ والاست و سپاه پاسداران به عنوان هم رزم و حافظ نظام و انقلاب وظیفه سنگین تری در مسیر ترویج فرهنگ و ایثارگری و شهادت در جامعه برعهده دارد.

مدیرکل بنیاد خوزستان به جایگاه بنیاد در نظام اسلامی برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: بنیاد یک دولت کوچک است و در همه زمینه های عهده دار وظایفی است.

مدیر کل بنیاد شهید استان خوزستان اضافه کرد: امیدوارم تعاملات و ارتباط بین بنیاد و سپاه بیشتر شده تا از ظرفیت سپاه در استان در مباحث مختلف فرهنگی، طرح سپاس، پایش سلامت، برگزار یادواره شهدا، اردوهای جهادی استفاده بشود.

وی ضمن اشاره به دیدار صمیمی فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با دختران شهدا، بیان کرد: روز شنبه 17 تیر ماه به همراه فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با دختران شهدا دیدار کردیم.

نورانی ضمن اشاره به  تکریم جامعه ایثارگری، تصریح کرد: طبق روال دوشنبه‌های هرهفته، به همراه معاونان ستادی با خانواده‌های معظم شهدا دیدار کرده و به بررسی مسائل و رفع مشکلات ایثارگران پرداخته می‌شود. همچنین در هفته آینده بنا است که این ملاقات عمومی با حضور مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خوزستان در محل بنیاد شهید استان انجام شود تا جامعه هدف ما در دیدار چهره به چهره با وی مشکلات خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به مراسم تجلیل ۴۲۴ نفر از تبدیل وضعیت شدگان شاهد و ایثارگر شرکت پتروشمی بندر امام خمینی (ره)، گفت: مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی نیز روز سه شنبه 27 تیرماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان در حسینه شهید آل مبارک برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: نشست خبری با حضور خبرنگاران استان در خصوص برنامه های ایام محرم و صفر، برپایی موکب و همچنین برنامه های سالروز ورود آزادگان روز یکشنبه 25 تیر ماه برگزار خواهد شد.

نورانی در پایان با اشاره به مراسم تجلیل از شهدای ادیان الهی و اقلیت های دینی عنوان کرد: به‌مناسبت سال جدید صائبین مندایی، مراسم تجلیل از شهدای صابئین مندایی که در دوران جنگ تحمیلی در برابر متجاوزان بعثی به شهادت رسیدند در اهواز برگزار می شود. صابئین مندابی پیروان حضرت یحیی (ع) هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha