کد خبر 208373
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

تخصیص به موقع اعتبارات حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ دستگاه ها برنامه محور عمل کنند

تخصیص به موقع اعتبارات حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ دستگاه ها برنامه محور عمل کنند

اسماعیلی یا تاکید بر برنامه محور عمل کردن سازمان ها و دستگاه ها در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سازمان برنامه و بودجه خواست تا نسبت به تخصیص به موقع اعتبارات در این حوزه اقدام لازم را در دستور کار قرار دهد.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: سال گذشته در بند (ک) تبصره بودجه مصوب شد تا یک درصد از مجموع اعتبارات جاری کشور برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد؛ در چند روز اخیر نیز در جلسه‌ هئیت دولت اعلام شد که قانون مذکور مجددا تصویب و برای سال پیش رو اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی بر چگونگی اجرای دقیق این قانون توسط دستگاه های مختلف نظارت و به کیفیت اجرای برنامه ها و مراسمات تاکید ویژه دارد.

اسماعیلی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته بزرگترین مشکل، تخصیص اعتبار به دستگاه‌های اجرایی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی سازمان برنامه و بودجه بود. در صورتیکه این سازمان بتواند، تعهدات خود را در زمینه تامین اعتبار یک درصدی سازمان‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها تامین و تخصیص نماید دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از مجموع اعتبارات جاری کشور به جز فصول 1، 4 و 6 با مصوبه شورای ترویج استان و یا شورای ترویج کشور، برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام نمایند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات و بودجه در حوزه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی بسیار ناچیز بوده است. بر این اساس در سال پیش رو با توجه به فضای رسانه‌ای که علیه کشورمان وجود دارد، از داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه توقع می رود تا با تخصیص به موقع اعتبارات در زمینه فرهنگی و اجتماعی به ویژه در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هزینه‌ها را به موقع در اختیار ارگان های مربوطه قرار داده تا با برنامه ریزی صحیح از آن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه افزود: ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی می بایست در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه محور عمل کنند و در مقابل سازمان برنامه و بودجه باید قبل از به پایان رسیدن سال 1402 نسبت به اختصاص هزینه به دستگاه‌ها اقدام لازم را انجام دهد. این موضوع در شرایطی مورد تاکید است که تجربه نشان داده در صورت عدم تخصیص به موقع اعتبارات صرفا باید چشم انتظار برنامه های سطحی در ماه های پایانی سال بود که عملا این برنامه ها دارای کیفیت لازم نبوده و نمی توانند تاثیرگذاری لازم را در سطح جامعه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha