کد خبر 207981
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۶

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

ضرورت تغییر نقش بنیاد شهید از تصدی‌گری به سیاست‌گذاری

ضرورت تغییر نقش بنیاد شهید از تصدی‌گری به سیاست‌گذاری

زنگنه با بیان اینکه بنیاد شهید باید سیاست گذار باشد، گفت: بنیاد شهید نباید تصدی گر کند، لذا نیاز است تا با بررسی مسائل مربوطه آنها را از دستگاه‌ها اجرایی مطالبه کند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: برخی از دستگاه‌ها، مدیریت مجموعه‌ای از امور مانند اشتغال، تحصیل، معیشت، مسکن و درمان را بر عهده دارند، لذا دستگاه‌هایی که این موارد را پیگیری می کنند باید ستادی عمل کرده و نقش سیاست گذار و مطالبه گر را داشته باشند.

هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر بنیاد شهید، کارهای اجرایی و تصدی‌گری می‌کند که این سبب گلایه مندی بسیاری در حوزه بیمه و یا خدمات درمانی و بهداشتی شده است. لذا نیازی نیست بنیاد شهید مجری‌گری کند و شرکت بیمه، یا بانک داشته باشد.، چرا که در کشور شرکت‌های بیمه‌ای وجود دارند که اگر گیرندگان خدماتش بیشتر باشد، خدمات ارزنده، مناسب و چابک تری  خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: بنیاد شهید نباید خود را درگیر بحث بیمه و یا خدمات رفاهی کند و نیاز است که به سیاستگذار تبدیل شود، مثلا بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند، سهم جامعه ایثارگری را در طرح ملی مسکن، از وزارت مسکن و  یا در حوزه بهداشت و درمان، یا در قوانین تامین اجتماعی مسائل را بررسی و مطالبه نماید و گاها در موارد خاص هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

نماینده مردم تربت حیدریه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در لایحه برنامه هفتم توسعه حکمی نداشته اما دولت در اصلاح نظام اداری تاکید دارد تا در طول 5 سال برنامه هفتم، خدمات خود را با وا سپاری به بخش‌های خصوصی و بخش‌های موجود، هر سال مقداری کوچکتر و عملا از حوزه تصدی‌گری و اجرا به سمت حوزه حکمرانی یا سیاست گذاری ، نظارت و در نهایت مطالبه گری حرکت کند.

خبرنگار: زینب شیاس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha