کد خبر 207432
۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

توضیح کاخ سفید در پی مرخصی رابرت مالی:

تغییری در رویکرد ثابت ما نسبت به ایران رخ نداده است

تغییری در رویکرد ثابت ما نسبت به ایران رخ نداده است

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی مرخصی بدون حقوق رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به دلیل تحقیقات درباره دسترسی ها و مجوزهای امنیتی وی گفت: من به طور کلی می گویم که هیچ تغییری در رویکرد ثابت ما نسبت به ایران رخ نداده است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در مورد مرخصی رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران افزود: من به وزارت امور خارجه می روم تا در این مورد صحبت کنم، زیرا فکر نمی کنم اظهار نظر در این خصوص از جانب ما مناسب باشد. این موضوعی که مربوط به کارمندان می شود و همکاران وزارت خارجه آمریکا بهتر می توانند در خصوص آن اظهار نظر کنند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی دولت جو بایدن ادامه داد: من به طور کلی می گویم که هیچ تغییری در رویکرد ثابت  ما نسبت به ایران رخ نداده است.
کربی با تکرار اتهامات و ادعاها درباره ایران اضافه کرد: ما  در هماهنگی با متحدان و شرکا به مقابله با رفتار بی ثبات کننده ایران از جمله  جاه طلبی های هسته ای این کشور یا حمایت آن از شبکه های تروریستی، تهدید ایران برای کشتیرانی دریا و حمایت آنها از روسیه برای جنگ با اوکراین ادامه خواهیم داد. ما به اعمال فشار بر ایران ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: ما می خواهیم ایران تصمیمات بهتری بگیرد و ما به تعامل مناسب برای آزادی آمریکایی‌هایی که به صورت غیر قانونی بازداشت شده‌اند، ادامه می‌دهیم، این  رویکرد تغییر نخواهد کرد. رویکرد رئیس جمهور آمریکا در مقابل ایران ثابت بوده است. ما شاهد ادامه این رویکرد خواهیم بود.
سرانجام پس از مدت ها سکوت خبری درباره نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و در پی اعلام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مرخصی او، رابرت مالی (راب مالی) تایید کرد که به دلیل تحقیقات درباره دسترسی های امنیتی خود در مرخصی بدون حقوق به سر می برد.

مرخصی بدون حقوق رابرت مالی به دلیل تحقیقات درباره عملکرد او و جانشینی موقت آبرام پالی معاونش برای انجام وظایف

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا تایید کرد که به دلیل تحقیقات و بازرسی از دسترسی های امنیتی اش در مرخصی به سر می برد. او امیدوار است که تحقیقات درباره عملکرد او در قبال اسناد و محتوای طبقه ‎بندی شده با سرعت و به دلخواه او به پایان برسد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا  گفت: "به من اطلاع داده شده  است که دسترسی امنیتی من در حال بررسی است. اطلاعات بیشتری در اختیار من گذاشته نشده اما انتظار دارم که تحقیقات به زودی و به نحو مطلوب حل و فصل شود. در ضمن، من در مرخصی هستم."

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست با خبرنگاران در وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رابرت مالی همچنان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران است؟ گفت: من هیچ نظری در مورد وضعیت (راب) مالی ندارم اما مالی همچنان نماینده ویژه در امور ایران است.

در پی این اظهار نظر متیو میلر، خبرنگاران از او درباره وضعیت رابرت مالی سوال کردند که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت رابرت مالی نماینده ویژه این کشور در امور ایران و مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفتگوهای غیرمستقیم با تهران به خبرنگاران اعلام کرد: راب مالی در مرخصی است و آبرام پالی (پیلی) به عنوان جانشین موقت او در امور ایران ایفای نقش می کند و فعالیت وزارت خارجه آمریکا در این زمینه را رهبری می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هیچ توضیحی درباره دلیل و نوع مرخصی رابرت مالی نداد اما در عین حال تایید کرد که معاون رابرت مالی یعنی آبرام پالی هم اکنون بطور موقت جانشین او است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha