کد خبر 207193
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

۱۶ جایگاه عرضه بهداشتی دام عید قربان در استان تهران

۱۶ جایگاه عرضه بهداشتی دام عید قربان در استان تهران

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: امسال ۱۶ جایگاه عرضه بهداشتی دام برای استان تهران در نظر گرفته شده است تا مردم با خیال آسوده نذورات خود را تهیه کنند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ مهدی سلوکانه گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل سرما و انتقال ویروس از طریق تماس مستقیم با دام و ترشحات به افراد توصیه می شود که برای رعایت تمامی موارد بهداشتی و شرعی  به منظور  توزیع گوشت قربانی سالم در روز عید قربان، توصیه های سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.

به گفته او، طبق روال همه ساله پس از برگزاری جلسات با دستگاه‌های متولی و هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان میادین میوه و تره بار، ۱۶ جایگاه عرضه بهداشتی دام در روز عرفه و عید قربان در  استان تهران در نظر گرفته شد که براین اساس ۱۳ جایگاه موقت و ۳ جایگاه ثابت آمادگی لازم برای کشتار دام و تهیه نذورات مردم را دارند.

سلوکانه ادامه داد: به افراد توصیه می شود که دام خود را از جایگاه های عرضه بهداشتی  با خیال راحت خریداری کنند چراکه در این جایگاه ها ناظران بهداشتی و شرعی حضور دارند و از قبل تمامی سم پاشی دام ها انجام شده است. 

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه تمامی کشتارگاه های سطح کشور در روز عید قربان آماده خدمت رسانی بصورت رایگان هستند، گفت: بنابر هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه قصابان، قصابی های مختلف در سطح شهر تهران اقدام به کشتار دام و عرضه در سطح قصابی ها می کنند چراکه برخی افراد ممکن است نخواهند دام کامل را قربانی کنند. همچنین بنابر هماهنگی صورت گرفته با انجمن صنایع بسته بندی، گوشت قرمز با برچسب عید قربان قابل دسترسی برای مردم در واحدهای بسته بندی است.

به گفته او، با توجه به آنکه افراد در روز عیدقربان به سبب نذورات خود لاشه را پس از کشتار بلافاصله تحویل می‌گیرند، از این رو به افراد توصیه می‌شود که لاشه را بصورت ۲۴ ساعت در یخچال نگه داری کنند تا اطمینان ۱۰۰ درصدی به سبب عاری بودن گوشت از هرگونه بیماری حاصل شود.

این مقام مسئول گفت: اداره کل دامپزشکی استان تهران در قالب ۴۱ اکیپ ثابت، ۵۰ اکیپ سیار متشکل از ۱۹۱ دکتر دامپزشک، ۱۲۷ بازرس و ۳۳ ناظر شرعی در این جایگاه‌ها حضور دارند تا مردم با اطمینان خاطر گوشت قربانی را تهیه کنند. چنانچه مردم مشکل یا نکته‌ای بود با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا همکاران ما در اسرع وقت رسیدگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha