کد خبر 207187
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۲

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

بررسی طرح تبدیل وضعیت ایثارگران 1401 در کمیسیون اجتماعی

بررسی طرح تبدیل وضعیت ایثارگران 1401 در کمیسیون اجتماعی

بهروزی فرد گفت: طرح پیشنهادی تبدیل وضعیت ایثارگران 1401 توسط فراکسیون ایثارگران تهیه شده که در ابتدا به کمیسیون اجتماعی خواهد آمد و نظر اعضای کمیسیون با طرح پیشنهادی مذکور، مثبت خواهد بود.

خلیل بهروزی فرد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: در 15اسفند سال 1401 قانون تبدیل وضعیت ایثارگران با پیشنهاد الحاق یک تبصره به تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۲ درباره تبدیل وضعیت جامعه هدف بنیاد شهید مطرح شد که این پیشنهاد با عمری دو ساله با همه فراز و نشیب هایش، از سوی برخی نمایندگان مورد مخالفت قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون جامع حمایت از ایثارگران، قانون برنامه و بودجه کشور بود که بر اساس قانون در بودجه سنواتی، لحاظ شد.

 نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده از طریق فراکسیون ایثارگران، شاهد و برخی از نمایندگان، پیشنهاد تبدیل وضعیت ایثارگران سال 1401 مطرح گردیده است. 

وی در ادامه افزود: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران 1400 برای همه سازمان های دولتی و خصوصی لازم الاجرا بود، اما متاسفانه برخی از سازمان ها در اجرای این قانون کوتاهی کردند ولی در نهایت تا پایان سال 1401 این قانون با درصد بالایی اجرایی شد. متاسفانه در اسفند سال 1401 طرح تبدیل وضعیت ایثارگران برخلاف انتظار جامعه هدف بنیاد شهید از مجلس و دولتی که با نام انقلابی بودن بر روی کار آمده بود، به بن بست رسید و با اعتراض فرزندان شهید و ایثارگری که در سال 1401 مشغول بکار شده بودند اما نمی توانستند از این قانون که حق طبیعی آنان بود بهره مند شوند، همراه شد. 

بهروزی فرد گفت: اینکه جامعه هدف بنیاد شهید توقع دارد تا مورد  حمایت دولت و مجلس قرار گیرد خواسته غیر معقولی نیست، بلکه باید قانون برای همه جامعه ایثارگری یکسان و بدون محدودیت اجرا شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طرح پیشنهادی تبدیل وضعیت ایثارگران 1401 توسط فراکسیون ایثارگران تهیه شده که در ابتدا به کمیسیون اجتماعی خواهد آمد و نظر اعضای کمیسیون با طرح پیشنهادی مذکور، مثبت خواهد بود و سپس این طرح با پیشنهاد یک یا دو فوریت با امضای حدود 50 نماینده به صحن علنی ارجاع داده خواهد شد که طبق آیین نامه داخلی هئیت رئیسه، فوریت این طرح را در مجلس اعلام خواهد کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی وظیفه خود را در قبال جامعه ایثارگری انجام خواهد داد، گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس در بودجه سنواتی سال 1402 نیز تبدیل وضعیت ایثارگران را در نظر گرفته بود اما متاسفانه در روز های پایانی سال این طرح به دلیل فضاسازی ها، در صحن علنی مجلس با بی مهری روبرو شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha