کد خبر 207176
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نقش موثر شهید بهشتی در معماری نظام اسلامی

نقش موثر شهید بهشتی در  معماری نظام اسلامی

اسماعیلی گفت: شهید بهشتی چند ویژگی مهم داشت که به واسطه اصرار بر همین ویژگی ها سهم مهمی در معماری نظام اسلامی و تثبیت در نظام اسلامی داشتند.ایشان در هر مقطعی قرار گرفتند موفق عمل کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین همایش بین المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی گفت: یاد و خاطره شهید والا قدر آیت الله دکتر بهشتی را گرامی می دارم و به همه شهدای عالی مقام فاجعه تلخ 7 تیر 1360 که در چنین مکان و ایامی این اتفاق رخ داد درود می فرستم، قبل از آن باید خداوند را شاکر باشیم بابت وجود مقام معظم رهبری، در چنین روزی رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران مورد سو قصد قرار گرفتند و ایشان اولین فردی بود که بعد از 30 خرداد برای حذف فیزیکی‌یشان برنامه ریزی کرده بودند.

وی افزود: خداوند متعال وجود نازنین را برای هدایت کشتی انقلاب برای ما به سلامت نگه داشتند و از این حیث خدای متعال را شاکریم که ایشان را حفظ کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی چند ویژگی مهم داشت که به واسطه اصرار بر ویژگی ها سهم مهمی در معماری نظام اسلامی و  تثبیت در نظام اسلامی داشتند.
ایشان در هر مقطعی قرار گرفتند موفق عمل کردند .

وی با اشاره به بخشی از خدمات شهید بهشتی در انقلاب افزود : در دهه چهل با افراد بزرگی مدرسه حقانی را در قم با شیوه جدید راه اندازی کردند. اگر انقلاب اسلامی پیروز شد و بلافاصله توانست بر اساس شریعت اسلامی نهاد های خود را بسازد از اثرات حضور شهید بهشتی و تلاش های ایشان قبل از انقلاب بود.

اسماعیلی گفت: کم نبود اختلافات سیاسی در همان ایام ابتدای پیروزی انقلاب افراد مختلفی با افکارهای متفاوت سیاسی در زیر پرچم امام خمینی (ره) قرار گرفتند و این کار مشکلی بود که شهید بهشتی نیروهای انقلاب را منسجم کرد و این کار مهم او تا اکنون برای امروز ما هم کارآمد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود :حزب در اندیشه شهید بهشتی تلاش برای کسب قدرت نبود بلکه تلاش برای گسترش اخلاق بود. ایشان حزب را تشکیل دادند تا در یک شعاعی به عظمت ایران یک کار منسجم برای تربیت نیروی انسانی برای نهضت امام را تربیت کند.

اسماعیلی ادامه داد : ماهایی که مسئولیت داشته ایم به فکر تربیت نیروی انسانی نبوده ایم، بهشتی مظلوم و با تدبیر سال ها قبل از انقلاب بنای خود را بر اولویت در تربیت و آموزش گذاشته بود و این مسئولیت ما مسئولان است که بنای کار خود را مانند ایشان قرار بدهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : امروز نزدیک به چهار میلیون دانشجوی فعال حاضر در صحنه داریم و تقریبا بی سوادی در کشور ریشه کن شده است، پس اکنون نباید دچار خلأ باشیم و معلوم است نتوانستیم این شیوه را پیشه سازیم.

اسماعیل با اشاره به شخصیت برجسته شهید بهشتی بیان داشت : باید از شهید بهشتی الگو بگیریم ایشان یک روحانی نو اندیش بود و به زبان خارجی مطلب می نوشت و مصاحبه می کرد اما یک متشرع به تمام معنا نیز بودند ، حضورش در غرب به او وسعت دید داده بود نه اینکه ایشان را به مادیات جذب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha