کد خبر 206708
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

حمید درخشان در گفتگو با «حیات»:

قهرمانی در تورنمنتی مثل کافا کار شاقی از سوی تیم ملی نبود/ با این وضعیت امیدی به جام ملت‌ها ندارم

قهرمانی در تورنمنتی مثل کافا کار شاقی از سوی تیم ملی نبود/ با این وضعیت امیدی به جام ملت‌ها ندارم

پیشکسوت فوتبال به انتقاد از عملکرد تیم ملی و برنامه ریزی فدراسیون بابت حضور در تورنمنت کافا پرداخت.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص حضور تیم ملی در تورنمنت کافا و قهرمانی در این مسابقات اظهار داشت: این تورنمنت بار فنی چندانی نداشت چرا که تنها رقیب قدرتمند ما در این مسابقات ازبکستان بود و محک خیلی جدی برای تیم ملی محسوب نمی‌شد. ما با افغانستان و قرقیزستان بازی کردیم که تیم‌های درجه 4-5 آسیا هستند و ازبکستان هم تیم خوبی است فاصله زیادی با فوتبال ما دارد و برتری مقابل این تیم‌ها از نظر من کار خیلی شاقی نیست. ما به جای فرصت سوزی در این مقطع می‌توانستیم 2-3 حریف تدارکاتی خوب و قدرتمند برای تیم ملی دست و پا کنیم تا محک جدی برای ما در مسیر جام ملت‌ها محسوب شود ولی تیم‌های درجه چندم آسیا را شکست دادیم و فکر می‌کنیم کار بزرگی انجام دادیم. قهرمانی در این تورنمنت به نظرم خیلی جای پرداختن ندارد.

وی افزود: در بازی پایانی مقابل ازبکستان هم عملکرد قابل قبولی از تیم ملی ندیدیم و حتی می‌توانم بگویم ازبکستان عملکرد بهتری از ما داشت خصوصاً در نیمه دوم بازی کاملاً سوار بودند و این عملکرد نه چندان مطلوب در آستانه جام ملت‌ها برای فوتبال ما اتفاق خوبی نیست و جای نگرانی دارد. ما یکی از 2-3 تیم پرمهره آسیا هستیم و اگر به خوبی از این نفرات بازی بگیریم تیم‌هایی مثل ازبکستان نباید بتوانند مقابل ما نفس بکشند ولی دیدیم که چطور تیم ما را آزار دادند و چند بار هم نزدیک بود دروازه تیم ملی باز شود ولی با خوش شانسی و عملکرد خوب نیازمند این اتفاق رخ نداد.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: نکته بعدی لجام گسیختگی در خط دفاعی تیم ملی است که هیچ انسجامی در آن دیده نمی‌شود و حتی مقابل افغانستان و قرقیزستان هم نتوانستیم کلین شیت کنیم و دروازه تیم ما باز شد. این اتفاق خوبی در آستانه جام ملت‌ها نیست. با این شرایط و این عملکرد من شانسی برای تیم ملی در جام ملت‌ها قائل نیستم و اگر به همین ترتیب پیش برویم خیلی زود حذف خواهیم شد. امیدوارم کادرفنی تیم ملی تدبیری برای این موضوع داشته باشد و اشکالات و نقاط ضعف را به خوبی پوشش دهد.

درخشان در پایان گفت: از ویژگی‌های منفی حضور در تورنمنت‌های بی فایده‌ای مثل کافا این است که ما یک بازیکن خوب مثل بیرانوند را هم از دست می‌دهیم و مصدومیت طولانی مدت برایش پیش می‌آید. ما در این مسابقات ممکن بود هرکدام از ستارگان خودمان را با مصدومیت طولانی مواجه کنیم و این اوج بی تدبیری  فدراسیون و کادرفنی است. امیدوارم در فاصله باقی مانده حداقل 1-2 بازی تدارکاتی خوب داشته باشیم و محک جدی برای ملی پوشان محسوب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha