کد خبر 206333
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

دبیر راهبردی دولت سیزدهم در گفتگو با «حیات»:

خانواده های شهدا عناصر تحول در کشورند/ تلاش دولت برای ایجاد تحول بسترهای قانونی در برنامه هفتم توسعه

خانواده های شهدا عناصر تحول در کشورند/ تلاش دولت برای ایجاد تحول بسترهای قانونی در برنامه هفتم توسعه

اسماعیل سقاب اصفهانی گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه که توسط دولت تقدیم مجلس گردید تلاش‌ شده است تا بسترهای قانونی برای اجرایی شدن فرآیند ایجاد تحولات در نظر گرفته شود.

اسماعیل سقاب اصفهانی دبیر ستاد تحول راهبردی دولت در حاشیه اجلاس سراسری مدیران بنیاد شهید سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار حیات گفت: مهمترین بسترهای تحول خدمات در همه مجموعه‌ها به خصوص در بنیاد شهید، عوامل اجرایی هستند. مسیر موفقیت در تحول خدمات، بکارگیری افرادی است که از تجربه منفی گذشته فاصله گرفته و آینده جدیدی را بسازند.

وی در پاسخ به این سوال که چه بسترهای قانونی برای ایجاد تحول وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه برای حل مسائل در کشور مشکل قانونی وجود ندارد، اصلی ترین مشکل در ایجاد چنین تحولاتی، اراده مسئولان است. البته نیاز است که ارائه خدمات در سازمان ها که بنیاد شهید نیز یکی از آنهاست، عادلانه تر باشد پس لازمه انجام این کار، شخصی سازی خدمات است بدین معنا که هر فردی خدمات متناسب با نیاز خودش را دریافت کند.

سقاب اصفهانی خاطرنشان کرد: طرح این موضوع نیازمند مجوزهای قانونی است که بر این اساس در تدوین برنامه هفتم توسعه که توسط دولت تقدیم مجلس گردید تلاش‌ شده است تا بسترهای قانونی برای اجرایی شدن این فرآیند در نظر گرفته شود. البته برای اجرای این فعالیت، منتظر قانون نیستیم و تا حدی که ممکن است می توانیم تغییر و تحول در مجموعه بنیاد شهید را اجرا کنیم.

دبیر راهبردی دولت سیزدهم با بیان اینکه بنیاد شهید تحولات مثبتی را در برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی خودش ایجاد کرده است، اظهار کرد: یکی از اهداف بنیاد شهید برای برگزاری این جلسه، نشان دادن آینده ایجاد شده برای بنیاد شهید در گام اول و ترسیم آن در ذهن یکایک افراد در گام بعدی است.

وی با اشاره به سند تحول دولت تشریح کرد: در این سندی که ارائه شده سه مولفه اساسی برای آینده ترسیم شده است؛ اول تغییر نگاه بنیاد شهید به خانواده ایثارگران در بخش خدمت‌رسانی است بدین معنا که خانواده شهید اعم از همسر تا نوه شهید به عنوان عناصر تحول در کشور قرار بگیرند. دوم تغییراین نگرش است که فقط بنیاد شهید مسئول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است زیرا مردم نیز باید مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند. سومین مولفه کلیدی این است که در مسیری قرار گیریم که خدمات ارائه شده از سوی بنیاد شهید از سمت تولید کننده خدمت به سمت تضمین کننده خدمت حرکت کند. این سه مولفه کلیدی در سند تحول به عنوان آینده بنیاد شهید آمده و در این سه مولفه راهکارهایی ارائه شده است که به امید خدا بنیاد شهید هم در مسیر اجرای آن گام بر می‌دارد.

سقاب اصفهانی در پایان گفت: علیرغم اینکه رسیدن به تمام مولفه های مذکور زمان بر بوده و پیمودن این مسیر بسیار پیچیده و دشوار است با این حال دوستان ما در بنیاد شهید بخشی از این مسیر را طی کردند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha