کد خبر 206325
۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «حیات»:

آمریکا باید از ملت ایران عذرخواهی کند/ پاسخ ایران به درخواست آمریکا برای گفتگوی مستقیم مثبت نبود

آمریکا باید از ملت ایران عذرخواهی کند/ پاسخ ایران به درخواست آمریکا برای گفتگوی مستقیم مثبت نبود

شهریار حیدری گفت: اگر آمریکا حسن نیت خود را نشان و تحریم ها را لغو و از ایران عذرخواهی کند، هیچ مانعی برای برقرای ارتباط وجود ندارد.

شهریار حیدری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ ؛ در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال از سرگیری مذاکرات و احیای برجام گفت: آمریکا از قبل، برای ارتباط مستقیم با ایران اعلام آمادگی کرده است ولی این جمهوری اسلامی ایران بوده که به دلیل عدم اعتماد به رفتارهای آمریکا از ارتباط مستقیم با این کشور خودداری کرده است.

وی ادامه داد: اگر آمریکا از گذشته خود، همکاری با تروریست ها در منطقه، ظلمی که در طول ۴۴ سال بر مردم ایران اعم از تحریم ها و مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران داشته اعلام پشیمانی کند میتوان به موضوع ادامه مذاکرات فکر کرد.

حیدری با بیان اینکه آمریکا باید از ملت ایران عذرخواهی کند افزود: علیرغم اینکه جمهوری اسلامی آمادگی لازم را برای ارتباط مستقیم دارد ولی درحال حاضر تا به نتیجه نهایی نرسیدن برجام این موضوع از سوی ایران منتفی است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: تمایل آمریکا برای گفتگوی مستقیم وجود دارد ولی جمهوری اسلامی پاسخ مثبت به این درخواست نداده است. اگر آمریکا حسن نیت خود را نشان و تحریم ها را لغو و از ایران عذرخواهی کند، هیچ مانعی برای برقرای ارتباط وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha