کد خبر 206231
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

مدرس زاده در جمع نخبگان بنیاد شهید اعلام کرد؛

ضرورت تغییر جدی در مدیریت، آموزش، شبکه سازی و حکمرانی کشور

ضرورت تغییر جدی در مدیریت، آموزش، شبکه سازی و حکمرانی کشور

معاون آموزش، پژوهش و نوآوری بنیاد شهید بر ضرورت ایجاد تغییر جدی در مدیریت، آموزش، شبکه سازی و حکمرانی کشور به منظور بازگرداندن کشور به صاحبان اصلی خود که همان خانواده های معظم شهدا و فرزندانشان است، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مجتبی مدرس زاده معاون آموزش، پژوهش و نوآوری بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه هم اندیشی روسای کارگروه های نخبگان و کارشناسان دانش پژوهان استان ها گفت: حقیقت ماجرا این است که همه سازمان ها طبق اهدافی طراحی و ایجاد می شوند. اما پس از گذشت زمان این اهداف فراموش می شود و سازمان ها بیشتر به اجراییات توجه کرده و درگیر بروکراسی های خاص خود می شوند.

وی با بیان اینکه معاونت آموزش، پژوهش و نوآوری جدید التاسیس بوده و امور خود را از صفر شروع کرده است، گفت: متاسفانه برای این معاونت هیچ پشتیبان، ساختار و زمینه ای فراهم نبود و همین موضوع منجر شد تا همه این موارد را از ابتدا طراحی کنیم. هرساختار و سیستمی تا جایی رشد می کند و از یک جایی به بعد رشد سیستم تابع فراسیستم و محیط پیرامون خود است. متاسفانه در دوره های قبل کم کاری های صورت گرفت و باعث شد تا نسبت به تربیت و پشتیبانی از سرمایه های اصلی این مملکت کوتاهی صورت گیرد.

معاون آموزش، پژوهش و نوآوری بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه می بایست قدر فرزندان ایثارگران را دانست، مطرح کرد: باید در مرحله نخست زمینه های سیستم فراهم شود تا در گام های بعدی استعدادهای تکامل یافته را در مسیر بهتری دنبال کنیم.

مدرس زاده تصریح کرد: مهم است تا ما بدانیم سرمایه های اجتماعی، فکری و عملیاتی ما در کدام مسیر مورد بهره قرار می گیرد. حضرت امام (ره) در سال پایانی حیات خود در نامه ای خطاب به فرزندان ایثارگران بیان کردند که می خواهیم آینده این انقلاب را به شما بسپارم. این انقلاب نظامات متعددی از قبیل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تربیتی و حقوقی دارد که این را باید فرزندان ایثارگران سامان می دادند و بنیاد شهید باید سازوکارهای لازم برای آموزش، پرورش و تربیت شان را به عهده می گرفت که متاسفانه در این زمینه کوتاهی شده و ما نیز نمی توانیم این موارد را نادیده بگیریم.

وی بیان کرد: باید شبکه ای ایجاد شود تا بتوانیم از ظرفیت تمام نخبگان استفاده نماییم. شاید استعدادهای ما کم باشد اما از ترکیب این استعدادها بی نهایت امکان برای ما فراهم می شود. اگر بنا باشد مملکت به صاحبان اصلی خود که همان خانواده های معظم شهدا و فرزندانشان است، بازگردد باید نوع مدیریت، آموزش، شبکه سازی و حکمرانی ما تغییری جدی نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha