کد خبر 206210
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

تسهیل ازدواج از رویکردهای اساسی دولت است

تسهیل ازدواج از رویکردهای اساسی دولت است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تسهیل ازدواج از رویکردهای اساسی دولت است، گفت: اداره کل ورزش و جوانان به عنوان یکی از دستگاه های متولی در امر ازدواج، تسهیل ازدواج جوانان را در دستور کار قرار داده و آماده همکاری با سایر دستگاه ها در این زمینه است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حبیب ستوده نژاد روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج از برنامه ریزی برای برگزاری ۵۸۲ برنامه گرامیدشت این هفته در استان خبرداد و گفت: در همین راستا، ستاد ساماندهی و کمیته کارشناسی در تمامی شهرستان های استان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه، تجلیل از خادمین ازدواج، اهدای ۲۴۰ سری جهیزیه به زوج های جوان، برپایی جشن وصال، راه اندازی پنج مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و برگزاری جشنواره نیروهای مسلح از جمله این برنامه هاست.

وی، به عملکرد سال گذشته این اداره کل در مورد ازدواج اشاره کرد و گفت: برگزاری ۵۴۲ مورد کارگاه های آموزشی برای ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر، یک هزار و ۷۱ جلسه مشاوره رایگان برای ۴۴۰نفر و تولید آثار محتوایی در مورد خانواده و فرزندآوری از اهم برنامه های اجرا شده در رابطه با موضوع ازدواج در استان در سال گذشته بود.

ورزش و جوانان تنها متولی امر ازدواج نیست

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه تسهیل ازدواج یکی از قوانین جوانی جمعیت است، گفت: ورزش و جوانان تنها متولی امر ازدواج نبوده و همه دستگاه ها از جمله اداراتی که در امر اشتغال و مسکن و فرهنگ فعالیت می کنند، مسوولیت دارند.

امیر تقی زاده اضافه کرد: مشکلات زیادی در ارتباط با موضوع ازدواج در جامعه وجود دارد که باید آسیب شناسی شوند و در این ارتباط باید از ظرفیت سمن ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه ۲۱ سازمان مردم نهاد در حوزه ازدواج در استان فعالیت می کنند، افزود: فرهنگ سازی و پایداری ازدواج از مهم ترین وظایف این سمن ها بوده و اداره کل ورزش با در نظر گرفتن تمامی جوانب، نسبت به صدور مجوز تخصصی برای این سمن ها اقدام می کند.

ثبت ازدواج زیر ۱۵ سال برای پسران و زیر ۱۳ سال برای دختران ممنوع است

تقی زاده با بیان شرایط ازدواج و ممنوعیت ثبت ازدواج برای پسران زیر ۱۵ سال و دختران زیر ۱۳، اظهار کرد: رسیدن به بلوغ فکری، عاطفی و جنسی و البته شرایط فرهنگی برای ازدواج مهم است اگر نباشند به طور قطع به طلاق و اختلافات منجر می شود.

وی اضافه کرد: باید سطح آگاهی مردم را بالا ببریم و کار فرهنگی در زمینه ازدواج انجام دهیم و همه دستگاه ها و متولیان امر باید پای کار بیایند.

تقی زاده به دلایل اصلی طلاق در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: در تحقیقی که در ۲ نهاد حمایتی و از زنان مطلقه صورت گرفته اعتیاد، بیکاری، خیانت و عدم تفاهم از بیشترین دلایل این واقعه اجتماعی است.

وام ازدواج در ۱۰ سال گذشته بیش از ۹۰ برابر شده است

نماینده کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی با اعلام اینکه وام ازدواج در ۱۰ سال گذشته بیش از ۹۰ برابر شده است، گفت: در حال حاضر وام ازدواج برای هر یک از زوج ها ۱۸۰ میلیون تومان است که در صورت زیر ۲۳ سال بودن زوجین، این رقم ۲۲۰ میلیون تومان می شود.

جعفر محمدیان افزود: برای خانواده ایثارگران نیز رقم وام ازدواج ۲ برابر در نظر گرفته شده است و این افراد می توانند ۳۸۰ تا ۴۴۰ میلیون تومان وام بگیرند.

وی با بیان اینکه رتبه استان از نظر تعداد وام و رقم پرداخت شده ششم کشوری است، گفت: سال گذشته ۶۵ هزار میلیارد تومان در قالب ۴۸ هزار فقره وام از سوی ۲۴ بانک به متقاضیان پرداخت شده است که ۸۴ درصد متقاضیان را شامل می شود و مدت زمان بازپرداخت آنها ۱۲۰ است.

محمدیان گفت: در سالجاری نیز ۳۱ هزار و ۳۷۷ نفر موفق به ثبت نام تسهیلات ازدواج شده اند و حدود هفت هزار و ۷۱۵ نفر موفق به گرفتن این تسهیلات از بانک ها شده اند.

برنامه های گرامی داشت هفته ازدواج امسال از ۳۰ خرداد تا چهارم تیر با شعار " ازدواج آسان و آسمانی" برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha