کد خبر 205776
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آشنایی با دومین حریف تیم ملی ایران در تورنمنت کافا

آشنایی با دومین حریف تیم ملی ایران در تورنمنت کافا

تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز به مصاف قرقیزستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران که بعد از جام جهانی و شکست سنگین در این تورنمنت معتبر،‌ به همکاری با کارلوس کی‌روش پایان داد و تصمیم گرفت بعد سال‌ها روی به استفاده از سرمربی ایرانی بیاورد، چند وقتی است که امیر قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی جدید خود شناخته و با هدایت او آماده پیکارهای حساس جام ملت‌های آسیا می‌شود و در این راه بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دهد. 

یکی از مهم‌ترین اردوهای تدارکاتی تیم ملی پیش از شروع جام ملت‌ها، تورنمنت کافا است که در حال برگزاری است و تیم ملی ایران در آن شرکت کرده است. تورنمنتی که به کیفیت آن و سطح فنی رقبای تیم ملی انتقادات زیادی وارد می‌شود و خیلی از کارشناسان و اهالی فوتبال اعتقاد داشتند باید تدارک مناسب‌تری در مسیر جام ملت‌ها برای تیم ملی در نظر گرفته می‌شد. 

این موضوع حتی با انتقاد چند بازیکن تیم ملی خصوصاً لژیونرهای مطرح فوتبال ایران هم روبرو شد و آنها هم سطح فنی تورنمنت کافا و حریفان ایران در این مسابقات را مناسب نمی‌دانستند و عقیده داشتند این تورنمنت آورده فنی چندانی برای ما در راه جام ملت‌های آسیا ندارد. 

با این وجود تیم ملی ایران در این مسابقات حاضر شده و یک بازی هم مقابل تیم ملی افغانستان برگزار کرد و با نتیجه پر گل ۶ بر یک موفق شد حریف خودش را شکست دهد و حالا خودش را آماده دومین مصاف در گروه خودش در این رقابت‌ها می‌کند. 

دومین حریف کشورمان در تورنمنت کافا، قرقیزستان است. تیمی ناشناخته از منطقه اوراسیا که البته نسبت به افغانستان جایگاه بهتری در رنکینگ فیفا دارد و حریف جدی‌تری برای شاگردان امیر قلعه‌نویی خواهد بود.

قرقیزستان که در بازی اول در کافا توانست در یک بازی جنجالی افغانستان را شکست دهد، در حالی امروز جمعه ۲۶ خرداد برابر تیم کشورمان به میدان می‌رود که جایگاه ۹۶ رنکینگ فیفا قرار گرفته است.

بنا بر ارزشگذاری سایت ترانسفر مارکت بازیکنان این تیم در مجموع ۶میلیون و ۷۳۰ هزار یورو ارزش دارند، ارزشی تقریبا ۱۰ برابر افغانستان و نزدیک به یک دهم تیم کشورمان!

هدایت تیم قرقیزستان را استفان تارکویچ اهل اسکواکی بر عهده دارد، این مربی ۵۰ ساله پیش از نشستن روی نیمکت قرقیزها، هدایت تیم ملی اسلواکی را بر عهده داشت.

ستاره قرقیرها، بکناز المازبکو است، ستاره‌ای ۱۷ ساله که با ۵۰۰ هزار یورو گران‌ترین بازیکن این کشور است و در تیم جوانان گلاتاسرای ترکیه بازی می‌کند.

مصاف روز جمعه ایران و قرقیزستان در تورنمنت کافا، چهارمین رویارویی این دو تیم است، در سه بازی قبلی تیم کشورمان سه برد به دست آورده است. آخرین دیدار ایران و قرقیزستان به سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد که تیم کشورمان در یک بازی دوستانه توانست با ۶ گل حریفش را شکست دهد.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای بازی با قرقیزستان

تیم ملی فوتبال ایران که دومین بازی خودش را در کافا انجام می‌دهد با توجه به تاکید امیر قلعه نویی مبنی بر جدی گرفتن مسابقات و حضور در زمین با تمام قوا که نمونه آن را در بازی با افغانستان هم مشاهده کردیم، امروز هم احتمالاً با نفرات اصلی به مصاف قرقیزستان خواهد رفت. 

گزینه احتمالی دروازه تیم ملی علیرضا بیرانوند است و سعی دارد تا برخلاف بازی قبلی این بار کلین شیت کند و در این راه مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی به احتمال زیاد مدافعین میانی هستند که به او کمک خواهند کرد. 

سمت راست در این بازی احتمالاً در اختیار صادق محرمی باشد و سمت چپ را هم امید نورافکن با حضور در پست تخصصی خودش پر می‌کند. 

روزبه چشمی گزینه اصلی و مورد علاقه قلعه‌نویی در دست هافبک دفاعی خواهد بود و البته کمی جلوتر از او در این پست این سعید عزت‌اللهی است که به وی کمک خواهد کرد. 

دو هافبک هجومی متمایل به کناره‌ها در ترکیب امروز این ملی احتمالاً علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی خواهند بود که جهانبخش در سمت راست و ترابی در سمت چپ به میدان خواهند رفت و زوج خط حمله تیم ملی هم همانطور که انتظار می‌رود سردار آزمون و مهدی طارمی هستند که در سالیان اخیر به هماهنگی خوبی هم با یکدیگر دست پیدا کرده‌اند. 

بنابراین ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل قرقیزستان به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، صادق محرمی، امید نورافکن، روزبه چشمی، سعید عزت اللهی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha