کد خبر 205455
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۹

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «حیات»؛

قانون تبدیل وضعیت به قوت خود باقیست/ کمبود بودجه در سال ۱۴۰۲ عامل توقف در تبدیل وضعیت ایثارگران

قانون تبدیل وضعیت به قوت خود باقیست/ کمبود بودجه در سال ۱۴۰۲ عامل توقف در تبدیل وضعیت ایثارگران

لطفی با بیان اینکه کمبود بودجه در سال ۱۴۰۲ عامل توقف در تبدیل وضعیت ایثارگران است، گفت: این قانون همچنان به قوت خود باقی است.

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با حبرنگار سیاسی حیات گفت: بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت سبب ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان خواهد شد. باتوجه به اینکه در حال حاضر 27 نوع قرارداد وجود دارد؛ یکی از مطالبات همه کارکنان شرکتی، حجمی و طرحی ایجاد پشتوانه شغلی برای استحکام بخشی به زندگی شخص است. نوع قرارداد هر کارمند سبب ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل و یا ازدواج، فرد می‌شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه هیچ کدام از کارکنان امنیت شغلی ندارند و متاسفانه بسیاری از قوانین که در مجلس تصویب می شوند، اجرا نمی‌شوند.

وی در ادامه افزود: براساس قوانین ایثارگری، ایثارگران و فرزندانشان پس از 6 ماه کار، باید رسمی شوند اما با توجه به اینکه قانون تغییر کرده است، در واقعا این موضوع در عمل اجرا نمی‌شود.

لطفی با بیان اینکه در لایحه ساماندهی کارکنان، ایثارگران را از این قانون مستثنی کرده‌ایم، گفت: براساس قوانین، فرزندان ایثارگران که مشمول قانون ایثارگری هستند، در ابتدا به رسمی قطعی، تبدیل وضعیت پیدا خواهند کرد و افرادی که بر اساس ساماندهی کارکنان، تبدیل وضعیت می‌شوند صرفاً از شرکتی به قرارداد کار معین و پیمانی به رسمی تبدیل می شوند، اما چون دولت برای آنان پست سازمانی در نظر نگرفته است، به دنبال آن است که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را موقتا در سال ۱۴۰۲ اجرایی نکند. اما این قانون به قوت خود باقی و فقط در سال ۱۴۰۲ به خاطر کمبود بودجه انجام نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت توسط شورای نگهبان با ایرادتی روبرو شد که بعد از اصلاح امیدواریم اجرایی شود، همچنین می توانیم، نوید تبدیل وضعیت در سالهای آتی را به ایثارگران بدهیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha