کد خبر 204509
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

«حیات» گزارش می‌دهد؛

پیمان پولی ریال و روبل، فرصتی برای تنفس بنگاه‌های کوچک اقتصادی

پیمان پولی ریال و روبل، فرصتی برای تنفس بنگاه‌های کوچک اقتصادی

با آسان شدن عملیات انتقال پول و تجارت، و پیمان پولی دوجانبه ریال و روبل، میان ایران و روسیه، بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشورمان نیز، قادر خواهند بود که به نوبه خود سهمی در مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سیاست خارجی ایران بر مبنای دیپلماسی متوازن و اصول همسایگی تنظیم شده و روسیه به عنوان قدرت تاثیرگذار در نظام سیاسی و اقتصادی بین‌المللی، از جایگاه ویژه‌ای نزد کشورمان برخوردار است.

با مساعدت و همراهی میان دو کشور ایران و روسیه، دولت سیزدهم بر مبنای همین دیپلماسی متوازنی که طراحی کرد، صراحتا به شرکای خود اعلام کرد که عزم جدی در همکاری با سایر کشورها دارد و همین امر باعث شد که ایران عضو همکاری شانگهای که یکی از اعضای اصلی و تأثیرگذار آن «فدراسیون روسیه» است  شود، که در صورت عمیاتی شدن در حوزه اقتصادی، اثرات ویژه‌ای را برای کشورمان خواهد گذاشت.

پیمان پولی ریال و روبل، زمانی برای تنفس بنگاه‌های کوچک اقتصادی

براساس آخرین اخبار در ادامه همکاری‌های تجاری اقتصادی ایران با روسیه و سایر کشورها مانند چین و هند، کریدور شمال – جنوب، یک محور بسیار مهم ترانزیتی و پدافند غیرعامل است که جایگزین کانال سوئز خواهد شد و در صورت عملیاتی شدن سالانه بیش از ۲۰ میلیادر دلار درآمد غیر نفتی برای کشورمان ایجاد خواهد کرد.

بنابراین ضروری به نظر می‌رسد که ایران به سرعت زیرساخت این راهگذر را در داخل کشور عملیاتی کند؛ چرا که این موضوع باعث می‌شود کشورمان جایگاه ویژه‌ای در حوزه ترانزیت جهانی داشته و در حوزه مبادلات و تجارت موفق‌تر عمل کند.

همچنین افتتاح بانک روس در ایران؛ در واقع ارائه خدمات این کشور به تجار ایرانی را تسهیل می کند و شرکت‌ها راحت‌تر می‌توانند با خدماتی که نظام بانکی روسیه به مشتریان خود می دهند، آشنا شوند.

با آسان شدن عملیات انتقال پول و تجارت، و پیمان پولی دوجانبه ریال و روبل، بنگاه‌های کوچک و متوسط  در کشورمان نیز قادر خواهند بود که به نوبه خود سهمی در مناسبات دو کشور داشته و چشم‌انداز خوبی را برای آینده همکاری دوجانبه ایران و روسیه و چند برابر شدن مبادلات دوجانبه متصور شد.

در پایان به نظر بسیاری از کارشناسان تجارت با روسیه در مرحله شروع یک جهش است و هم اکنون فشار زیادی به زیرساخت‌ها وارد شده است و دولت باید سرمایه گذاری خود را در توسعه زیرساخت های تجاری افزایش بدهد که در این زمینه مانع ایجاد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha