کد خبر 204423
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

مدیر کل بنیاد شهید کرمانشاه در گفتگو با حیات خبر داد؛

برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و یادواره شهدای عشایر در استان کرمانشاه

برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز  شهادت دکتر مصطفی چمران و یادواره شهدای عشایر در استان کرمانشاه

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: در روز ۳۱ خرداد مراسم بزرگداشت شهادت دکتر مصطفی چمران و یادواره شهدای عشایر در شهرستان‌های این استان برگزار می شود.

خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در گفتگو با حیات ضمن اشاره به برنامه‌های اجرایی یک ماهه اداره فرهنگی و تبلیغات این استان، بیان کرد: در روز ۱۵خرداد بزرگداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد برگزار می‌شود. همچنین در روز ۳۱ خرداد بزرگداشت شهادت دکتر مصطفی چمران و یادواره شهدای عشایر در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری بزرگداشت شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره) در هفتم تیرماه و تبلیغات محیطی با چاپ و نصب بنر و پوستر در مناسبت های ذکر شده و برگزاری یادواره شهدا در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های استان کرمانشاه است.

شهیدی با بیان سهمیه بندی در حوزه مددکاری برای شهرستان‌های این استان در خرداد ماه، اظهار کرد: انجام خدمات مددکاری فردی شامل (مراجعه عمومی، تخصصی و گروهی) به تعداد ۲۸۹۰ نفر و انجام دیدار های طرح سپاس در  کل استان به تعداد ۲۴۹۷ خانواده در خرداد ماه صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: طی ماه آینده در کل استان کرمانشاه مقرر گردیده است که سه جلسه آموزشی از ۳۵۰ نفر از افراد جامعه هدف تشکیل شود. این افراد باید سرفصل‌های مصوب(سلامت روان، پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های زندگی) دوره های آموزش خانواده را بگذرانند. همچنین بر اساس سهمیه‌بندی شهرستان‌ها تعداد مشاوره‌های فردی و حضوری در کرمانشاه ۱۰۰ جلسه، اسلام آباد ۴۰ جلسه، سرپل ۳۰جلسه، روانسر ۲۰ جلسه و ثلاث ۱۷ جلسه است.

وی در ادامه به تشریح مشاوره های تلفنی استان کرمانشاه پرداخت و افزود: تعداد مشاوره های تلفنی در کل ۱۵۰ جلسه، در کرمانشاه ۸۰ نفر، اسلام آباد ۳۰ نفر، سرپل ۱۵ نفر، روانسر ۱۵ نفر و ثلاث ۱۰ نفر بوده است. همچنین تعداد مشاوره‌های گروهی در کرمانشاه ۳۰ نفر، اسلام آباد ۳۰ نفر، سرپل ۱۵ نفر، روانسر ۱۵ نفر و ثلاث ده نفر بوده که مجموع مشاوره‌ها ۴۴۷ مورد شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ مورد افزایش یافته است.

برنامه‌های پیش بینی شده معاونت سلامت و توانمندسازی در خرداد ماه ۱۴۰۲ به شرح ذیل است:

۱. تلاش حداکثری در خصوص جذب تسهیلات جزء ۲ بند "ب" تبصره ۱۶ از طریق مراجعه به بانک ها و رایزنی و شرکت در جلسات و کارگروه های اشتغال

۲. تحقق اشتغال ایجادی در سامانه رصد

۳. تلاش در جهت تبدیل وضعیت ایثارگران در بخش خصوص (پتروشیمی کرمانشاه، بیستون و پالایشگاه نفت کرمانشاه)

۴. ایجاد ارتباط و عقد تفاهم نامه با بخش خصوصی جهت جذب ایثارگران
۵. ایجاد ارتباط و عقد تفاهم‌نامه با کاریابی‌های فعال جهت معرفی ایثارگران به واحدهای تولیدی فعال
۶. عقد تفاهم نامه جهت آموزش پزشکان پایش سلامت
۷. تعداد ۴۰۰ نفر ویزیت پایش در منزل جامعه هدف
۸. ارسال پرونده پزشکی خانواده جهت برقراری حق پرستاری به تعداد (۳۵۰ پرونده)
۹. تعداد ۳۰ مورد خدمات تجهیزات پزشکی (ویلچر، عصا، توالت سیار)
۱۰. تعداد ۲۰ نفر اعزام به دهکده نشاط جهت اقامت درمانی
۱۱. ایجاد ۳۰۰ پرونده الکترونیک جامعه هدف در سیستم سجایا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha