کد خبر 204186
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

حال و هوای معنوی مدینة النبی و مشهد الرضا در جلسه تلاوت و استماع قرآن 

حال و هوای معنوی مدینة النبی و مشهد الرضا در جلسه تلاوت و استماع قرآن 

شورای عالی قرآن، همواره به بهانه‌های مختلف ازجمله برگزاری جلسات آموزشی، نشست‌های تخصصی و محافل بزرگداشت شخصیت‌های قرآنی، تلاش کرده فضای اجتماع قرآنیان را فراهم کند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از امسال، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم برای پشتیبانی بهتر از این حرکت های مبارک قرآنی پیش قدم شده و پای کار آمده است. در همین راستا، برپایی محفل تخصصی ماهانه باعنوان “جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم”، یکی از برنامه هایی است که از مدتی پیش، در دستور کار قرار گرفته است. دوازدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، باحضور جمعی از پیشکسوتان، قاریان و حافظان ممتاز و ارتباط برخط تصویری با قرآنیان سراسر کشور، چهارشنبه ١٠ خردادماه، بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء، در مجتمع امام خمینی (ره)، حسینیه الزهرا (س) برگزار شد.

در این جلسه که با مدیریت قاسم رضیعی، استاد و قاری بین المللی قرآن همراه بود، حسین رستمی از قاریان پیشکسوت تهرانی، سیدصادق مسلمی از مازندران و سیدمحمدمهدی شیخ الاسلامی از همدان، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و براساس توصیه مقام معظم رهبری نسبت به لزوم توضیح معانی آیات برای مخاطبان، پیش از آغاز تلاوت، گزیده ای از مفاهیم قطعه تلاوت خود را بیان کردند. 

حال و هوای معنوی مدینة النبی و مشهد الرضا در جلسه تلاوت و استماع قرآن 

در بخشی از این محفل، عبدالوحید جعفرزاده از قاریان پیشکسوت و از ذاکران اهل بیت(ع)، پس از قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام، اشعار زیبایی را در مدح امام هشتم خواند و دل های حاضران را روانه صحن و سرای حضرت ثامن الحجج علیه السلام کرد.
یکی از بخش های جذاب جلسه دوازدهم تلاوت و استماع قرآن، ارتباط تصویری با اعضای کاروان قرآنی در مدینه منوره بود. 

در این ارتباط برخط، احمد ابوالقاسمی، سرپرست کاروان نور، ضمن بیان حال و هوای معنوی این روزهای مدینة النبی (ع)، گزارشی را از برنامه های کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع بیان کرد. در ادامه، محمد موحدیان عطار، سیدمحمد حسینی پور و محمدمهدی روحانی، از اعضای کاروان نور به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند. 

حال و هوای معنوی مدینة النبی و مشهد الرضا در جلسه تلاوت و استماع قرآن 

گفتنی است؛ گروه تواشیح میعاد از خوزستان هم که بامداد پنجشنبه ١١ خردادماه عازم سرزمین وحی بودند باحضور در حسینیه الزهراء (س) دو قطعه زیبای مناجات و مدح امام رضا علیه السلام را اجرا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha