کد خبر 201588
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

درستی در پاسخ به «حیات»:

ایستگاه های قدیمی مترو به علت نوع سازه ظرفیت ایجاد پله برقی را ندارد

ایستگاه های قدیمی مترو به علت نوع سازه ظرفیت ایجاد پله برقی را ندارد

مدیرعامل شرکت بهره برداری تهران و حومه گفت: برخی از ایستگاه های قدیمی به علت نوع سازه، ارتفاع کوتاه و عرض کم موقعیت نصب پله برقی را ندارند یعنی حتی اگر اراده مدیریت شهری به مرتفع کردن اینها باشد به لحاظ ساختار سازه‌ای امکان پذیر نیست.

مهدی درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعی حیات درخصوص عدم وجود پله های برقی در برخی از ایستگاه های قدیمی مترو تهران گفت: یک سری از ایستگاه‌ها در دهه هفتاد ساخته شده‌اند و شاید در آن زمان ضرورت استفاده از پله برقی مثل امروز احساس نمی‌شد. 

وی افزود: برخی از ایستگاه های قدیمی به علت نوع سازه، ارتفاع کوتاه و عرض کم موقعیت نصب پله برقی را ندارند یعنی حتی اگر اراده مدیریت شهری به مرتفع کردن اینها باشد به لحاظ ساختار سازه‌ای امکان پذیر نیست.  

مدیرعامل شرکت بهره برداری تهران و حومه تصریح کرد: در همین راستا برنامه ریزی برای حل مشکل پله‌برقی ایستگاه محمدیه در ۶ ماهه نخست امسال در دستور کار قرار گرفته است. علی ایحال بعضی از ایستگاه‌ها نیز پله مناسبی ندارند و اگر به جمع بندی هزینه‌ها برسیم کار تعویض را پیش می‌گیریم ولی هنوز قطعی نشدهاست.   

درستی با اشاره به آسانسورهای ایستگاه ۱۵ خرداد نیز خاطر نشان کرد: در ایستگاه پانزده خرداد هم آسانسورها کوچک و پنج نفره است، ولی اینکه بگوییم اصلا وجود ندارد صحیح نیست. واقعیت این است که ایستگاه پانزده خرداد، شادمان و … ایستگاهی کم عمقی است و ‌پتانسیل تاسیس پله برقی و آسانسور را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha