کد خبر 201413
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

مالکی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

مکانیزم ماشه ابزاری برای برگرداندن ایران به پای میز مذاکره/ تحریم ها زمینه ساز رشد کشور شد

مکانیزم ماشه ابزاری برای برگرداندن ایران به پای میز مذاکره/ تحریم ها زمینه ساز رشد کشور شد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بااشاره به اینکه تحریم‌ها سبب رشد علمی و تجاری ایران است،گفت: ایران تا کنون به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است اما کشورهای غربی از آنجایی که می‌خواهند ایران را به  پای میز مذاکرات برگردانند و احیاء برجام را کلید بزنند و از سوی دیگر  ضعف قدرت از دست رفته خود نسبت به ایران را بازیابی کنند متوسل به مکانیزم ماشه شده‌اند.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: اگر مروری به چندسال گذشته داشته باشیم با ضعف در عملکرد و تعهدات آمریکا و اروپا روبرو خواهیم شد لذا کشورهای غربی هرگاه در مبادلات بین المللی با مشکلی روبرو شدند، با طرح مباحثی به ترمیم موقعیت خود در سطح بین المللی پرداختند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای غربی نمی‌توانند به جمهوری اسلامی ایران لطمه‌ای وارد کنند لذا باید توطئه‌هایشان علیه ایران را در ادامه پروژه ترمیم موقعیت شان در خاورمیانه و جهان دانست.

وی افزود: ایران توانسته در خاورمیانه و در سطح بین الملل تحولات عظیمی ایجاد کند این در حالی است که بعد از جنگ اوکراین و روسیه خیلی از مبادلات بخصوص در کشورهای اروپایی و آمریکا دچار تنزل شدند.

مالکی با اشاره به ارتباط سیاسی ایران، روسیه، چین و توافقات انجام شده، گفت: کشورهای غربی نسبت به توافقات انجام شده ایران با کشورهای اوراسیا احساس خطر کرده‌اند، لذا رویکرد مناسبی که ایران با عربستان ایجاد کرده است خط بطلانی بر همه توطئه‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران در جهان بوده است.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ اطلاعاتی ایران و اسرائیل در طول این سالها، شکست این کشور را به دنبال داشته، تصریح کرد: ایران عضوNPT است و تا کنون به تعهدات هسته ای خود پایبند بوده است اما کشورهای غربی از آنجایی که می خواهند ایران را به  پای میز مذاکرات برگردانند و احیاء برجام را کلید بزنند و از سوی دیگر  ضعف قدرت از دست رفته خود نسبت به ایران را بازیابی کنند متوسل به مکانیزم ماشه شده اند. آمریکا و هم پیمانانش باید بدانند که ایران در اوج تحریم‌ها پیشرفت‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و علمی داشته است براین اساس تهدید و تحریم‌های امروز آنان سبب رشد و تعالی ایران خواهد بود.

مالکی در پایان افزود: احیای برجام در گرو عمل به تعهدات است؛ ایران به تعهدات خود عمل کرده و براین اساس اگر آمریکا به دنبال احیای برجام است، باید به تعهدات خود عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha