کد خبر 200774
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

تحقیق در مورد عاملان و آمران ترور فرمانده‌هان محور مقاومت ادامه دارد

تحقیق در مورد عاملان و آمران ترور فرمانده‌هان محور مقاومت ادامه دارد

عباس زاده گفت: دستگیری موسی الکاظمی نشان داد که تحقیقات در مورد عاملان و آمران ترور فرمانده‌هان محور مقاومت ادامه دارد و در چارچوب قانون پیگیری می‌شود.

محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: با توجه به اینکه ایران و عراق دو کشور مسلمان و همسایه هستند و در حال حاضر همکاری استراتژیک دوجانبه‌ای دارند اما تجربه تلخ 8 سال جنگ تحمیلی از سوی دولت صدام، را در تاریخ کشورمان داریم، هرچند که صدام حسین با مردم کشور خود نیز زاویه داشت و دولت‌های که حامی او بودند امروز با توجه به پیشرفت ایران و ارتباط سیاسی و دیپلماتیکش با کشورهای منطقه و جهان روسیاه و شرمنده هستند.

وی افزود: امروز دستگیری (موسی الکاظمی) نخست وزیر پیشین عراق، که در ترور شهید سردار سلیمانی و شهید المهندس نقش داشت، اثبات می‌کند که اتحاد ایران و عراق نسبت به قصاص دشمنانشان موثر است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای مداخله‌گر در جنگ تحمیلی، امروز شرمنده دو ملت ایران و عراق هستند که تاریخ، پاسخ محکمی به آنها داد و امروز این دو کشور به نقطه ایده‌آل برای مبادلات تجاری، اقتصادی و عمق استراتژیک رسیده‌اند.

عباس زاده با اشاره به حضور سردار سلیمانی در از بین بردن توحش‌گری‌های داعش گفت: قبل از ترور سردار سلیمانی، ما به قدرت و درک تحلیل سیاسی و نظامی ایشان، ایمان داشته و می‌دانستیم، متوحشان قرن و متجاوزگران، از حضور مقتدرانه ایشان وحشت دارند، پس نقشه ترور این فرمانده بزرگ توسط دشمنان صلح و آرامش کاملا روشن بود.

وی افزود: دولت عراق و ایران از دستگیری عاملان و آمران دخیل در ترور فرمانده سپاه قدس و محور مقاومت عقب نشینی نکرده و دستگیری وزیر پیشین عراق مصداق بارز همین خواسته است، لذا اقدامات و تحقیقات در مورد عاملات و آمران ترور این دو فرمانده ادامه دارد و در چارچوب قانون پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha