کد خبر 200030
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

قیمت دلار 9 اردیبهشت 1402 / دمای دلار در بازار آزاد بالا رفت

قیمت دلار 9 اردیبهشت 1402 / دمای دلار در بازار آزاد بالا رفت

امروز نیز قیمت دلار در بازار آزاد یک کانال صعود کرد؛ اما مرکز مبادله همچنان بر درج قیمت‌های هفته گذشته اصرار دارد. سیگنال بازارهای مجاور به تهران صعودی است. آیا بازارساز با ارز پاشی وارد میدان می‌شود؟

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ امروز قیمت دلار با روند افزایشی آغاز به کار کرد. در سه روز کاری گذشته، این روند بر قیمت اسکناس آمریکایی حاکم است و هر روز یک کانال جهش قیمتی را پشت‌سر می‌گذارد.

در دو روز پایانی هفته گذشته روند اسکناس آمریکایی افزایشی بود. بعد از تعطیلات نوروز دلار نتوانسته بود محدوده ۵۲ هزار تومانی را بشکند و در کانال ۵۱ هزار تومانی نوسان داشت این بازه زمانی ۲۵ روزه، تنها در چند ساعت شکسته شد.

دماسنج دلاری با شروع به کار بازارهای در اردیبهشت در حال داغ شدن است. معامله‌گران روند افزایشی قیمت دلار را متعاقب تزریق سیگنال‌های تورمی به بازار ارز و محدودیت عرضه به این بازار می‌دانند.

اما با وجود افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و ورود به کانال ۵۴ هزار تومانی، در مرکز مبادله ارز و طلا قیمت دلار مشابه روز چهارشنبه در سایت بازار متشکل ارز اعلام شده است. به غیر از قیمت یورو با کاهش اندک باقی ارزها در این سایت بدون تغییر باقی مانده است.

پیش از این معامله‌گران اردیبهشت را ماه داغ شدن بازارهای مالی توصف کردند. افزایشی‌های بازار امید داشتند روند دلار با وضوح بیشتری به کار خود ادامه دهد.

امروز قیمت دلار نزدیک به هزار تومان رشد داشت و با قیمت ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار معامله می‌شود. سیگنال‌های بازارهای همسایه نیز به تهران صعودی است.

تحلیلگران اقتصادی انتظارات تورمی سال‌جاری را افزایشی توصیف می‌کنند. آنها معتقدند تورم موجود کف تورم امسال است. با این دیدگاه، معامله‌گران بازار ارز روند دلار را برای اردیبهشت افزایشی می‌بینند.

به نظر می‌رسد بلاتکلیفی دلار در روند نزولی یا صعودی به پایان رسیده و این اسکناس آمریکایی در حال هم‌ترازی خود با سایر بازارهاست. برخی کارشناسان اقتصادی با توجه به تلاش نهاد پولی کشور برای مهار قیمت دلار در یک ماه اخیر معتقدند بازار آزاد هر چقدر هم محدود باشد اما سیگنال اصلی را به سایر کالاها می‌دهد. بنابراین آنچه باید مدیریت شود قدرت نظارت بعد از عرضه است.

امروز قیمت دلار بدون تغییر و با رقم ۴۱ هزار و ۹۹۶ تومان در مرکز مبادله اعلام شد. همچنین دلار حواله نیز تغییر قیمتی نداشت. قیمت ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومانِ درج شده در سایت بازار متشکل همان رقم اعلامی روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت است. این قیمت‌ها در سایت مذکور برای روز پنجشنبه نیز ثابت بود و تغییری نداشت.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بوده است.

در آخرین روز کاری هفته گذشته قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با ۳۲۶ تومان افزایش قیمت همراه بود و با رقم ۴۶ هزار و ۳۷۲ تومان اعلام شد. این در حالی است که امروز این اسکناس در سایت بازار متشکل ارزی با ۳۹ تومان کاهش و با قیمت ۴۶ هزار و ۳۳۳ تومان عرضه می‌شود.

یوروی حواله نیز با کاهش ۳۵ تومانی درجِ قیمت شد. امروز یورو حواله با قیمت ۴۲ هزار و ۱۲۱ تومان اعلام شد.

گفتنی است قیمت یورو در بازار آزاد با رقم ۵۹ هزار و ۶۱۴ تومان مبادله می‌شود. این ارز امروز نیز مانند روز پنجشنبه با نزدیک به هزار تومان افزایش قیمت همراه بود و یک کانال صعود کرد.

روز پنجشنیه قیمت درهم در بازار آزاد یک پله صعود کرد و با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰ تومان مبادله شد. امروز نیز همچنان در کانال جدید نوسان دارد و با قیمت ۱۵ هزار و ۱۸۰ تومان مبادله می‌شود. اما قیمت حواله درهم امروز نیز همانند آخرین روز کاری هفته گذشته در سایت بازار متشکل معاملات بدون تغییر ماند. این ارز  ۱۰ هزار و ۳۸۸ تومان اعلام شد. اسکناس درهم نیز در این مرکز با قیمت ۱۱ هزار و ۴۲۷ تومان نرخ‌گذاری شد. قیمت دلار درهم نیز ۵۵ هزار و ۷۱۰ تومان محاسبه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha