کد خبر 167537
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

در پی وخامت اوضاع در سودان مطرح شد؛

آمریکا برای تخلیه دیپلمات‌های آمریکایی از سودان نیرو می‌فرستد


آمریکا برای تخلیه دیپلمات‌های آمریکایی از سودان نیرو می‌فرستد

پنتاگون اعزام نیروهای نظامی به پایگاه دریایی جیبوتی را برای آماده سازی جهت تخلیه احتمالی پرسنل سفارت آمریکا از سودان آغاز کرده است.

 به گزارش گروه سیاسی حیات؛ وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای از اعزام نیروهای نظامی به پایگاه دریایی جیبوتی را برای آماده سازی جهت تخلیه احتمالی پرسنل سفارت آمریکا از سودان خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «آسوشیتدپرس» نوشت که دو مقام وابسته به وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که «به علت وضعیت نامشخص فعلی سودان و با توجه به درگیری‌های خشونت‌آمیز و اتهامات متقابل بین ارتش و نیروهای واکنش سریع، عملیات استقرار در کمپ لمونیر در جیبوتی ضروری است».

دو مقام آمریکایی تأکید کردند که این برنامه‌ریزی به طور جدی از روز دوشنبه و پس از حمله به کاروان سفارت آمریکا در خارطوم آغاز شد.

گفتنی است آخرین باری که آمریکا به صورت زمینی برای خارج کردن پرسنل سفارتخانه اش از یک کشور جنگ‌زده اقدام کرد مربوط به جنگ داخلی لیبی در ژوئیه 2014 است. در این عملیات، کاروان بزرگی از خودروهای نظامی آمریکا این پرسنل را از محل سفارت شهر طرابلس به تونس منتقل کردند. آمریکا در افغانستان و یمن نیز عملیات خارج کردن پرسنلش را از طریق هوایی اجرا کرد.

برچسب‌ها