کد خبر 167212
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

نخعی در گفتگو با «حیات»:

اروپایی‌ها منافع خود را تحت الشعاع تصمیمات اشتباه قرار ندهند

اروپایی‌ها منافع خود را تحت الشعاع تصمیمات اشتباه قرار ندهند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها منافع خود را تحت الشعاع تصمیمات اشتباه قرار ندهند، گفت: اگر کشورهای غربی می‌خواهند منافعشان در منطقه تامین شود باید معاهده‌نامه برگشتن به برجام که تعهدات دوگانه‌ای دارد را بپذیرند تا شرایط بهتری برای تمام جهان، بخصوص خاورمیانه ایجاد شود.

مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو به خبرنگار سیاسی حیات در پاسخ به این سوال که آیا افزایش روابط ما بین کشورهای ایران، عربستان، چین و روسیه تاثیری بر نتیجه نهایی برجام خواهد داشت یا خیر؟، گفت: قانون اقدام راهبردی و صیانت از منافع مردم و رفع تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که این طرح مسیر را کاملا روشن کرده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای غربی به این حقیقت واقف هستند که دوران تعهد یکجانبه ایران به منظور فراهم آوردن تحقیق و گزارشگیری و  عدم همکاری آنان در عمل به تعهدات به پایان رسیده است.

این نماینده مجلس گفت: همانطور که «ویلیام بروز»، رئیس سازمان سیاه عنوان کرد؛ زمان رسیدن ایران به غنی‌سازی نزدیک بوده و این کشور دارای موشک بالستیک است، و این امر نشان از توانمندی تقابل هسته‌ای ایران به عنوان یک کشور مستقل و قوی دارد.

وی افزود: ایران یک کشور مستقل، قوی و بدون وابستگی است، بنابراین با توجه به نقش دشمن در اتفاقات سال‌های گذشته، غرب بداند، ایران کشوری توانمند است که به نفعشان است به این جزیره ثبات، متفاوت نگاه کنند.

نخعی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه مانند ترکیه، قطر، سوریه، یمن و... رفتار کشورهای اروپای را نسبت به خود دیده‌اند، گفت: در جنگ‌هایی که در کشورهای منطقه رخ داده، آنها به یک حقیقت واحد رسیده‌اند که دنیای غرب پشتیبان قابل اعتماد و مناسبی نیست. لذا کشورهای همسایه در زمان بحران متوجه این امر مهم شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران پشتیبان کشورهای مظلوم دنیا بوده و از مظلومین دفاع می‌کند، براین اساس اعتماد به ایران برای تمامی کشورها در منطقه نهادینه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران یک سیاست مستقل و واحد دارد، گفت: ایران ثابت کرده است که تحت تاثیر قدرت‌های جهان قرار نمی‌گیرد و یک کشور با ثبات است و به نفع کشورهای اروپایی و آمریکایی است که منافع مشترک حاصل توافق برجام را تحت شعاع تصمیمات اشتباه خود قرار ندهند.

وی در پایان عنوان کرد: اگر کشورهای غربی می‌خواهند منافعشان در منطقه تامین شود باید معاهده‌نامه برگشتن به برجام که تعهدات دوگانه‌ای دارد را بپذیرند تا شرایط بهتری برای تمام جهان، بخصوص خاورمیانه ایجاد شود.

برچسب‌ها