کد خبر 166703
۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

مهار تورم و رشد تولید، راهکار محوری برون رفت از مشکلات اقتصادی

مهار تورم و رشد تولید، راهکار محوری برون رفت از مشکلات اقتصادی

ورناصری قندعلی مهار تورم و رشد تولید را راهکار محوری برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانست.

علیرضا ورناصری قندعلی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به نامگذاری سال 1402 توسط رهبر انقلاب اسلامی به نام مهار تورم و رشد تولید، گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که با هوشمندانه انتخاب کردن شعارها که بیشتر مختص تحولات اقتصادی است، بر ضرورت رشد اقتصادی و معیشتی تاکید کرده‌اند.

نماینده مردم خوزستان و اندیکا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهار تورم و رشد تولید، راهکار محوری در شرایط امروز کشور است. اگر امروز این شعار است؛ پس شرایط کنونی کشور اقتضا می‌کند که نه فقط در قالب یک سال، بلکه بتوانیم بر این امر مهم، توجه ویژه‌ای داشته و مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: رشد تولید و مهار تورم اثر متقابل بر هم دارند؛ بر این اساس در رشد شاخص‌های کلان اقتصادی و فاکتور‌های درآمدی بر اساس برنامه‌های رهبر معظم انقلاب، می‌توان به برنامه‌های اقتصادی، عملکرد و اهتمام ویژه‌ای داشت.    

ورناصری افزود: در دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب در آغاز فرمایشاتشان براین موضوع که اگر در ابتدای امسال این کار را شروع کنیم؛ در پایان همین سال می توان آثار آن را روی شاخص‌‌های اقتصادی دید، تاکید داشتند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی در بنگاه‌های اقتصادی، اقدامات اقتصادی در نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها با نرخ بهره‌وری است که نسبت به سطح جهانی پایین‌تر است.

وی افزود: حمایت از اقشار کمتر برخوردار، مردمی‌سازی اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار، از آثار مهم شعار سال است که اگر بتوانیم به نتیجه برسانیم و با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در پروژه‌های خرد و کلان از شعارمحوری خارج شده و به فضای مناسب برای ایجاد شغل و در آمد برسیم، حتما به رشد اقتصادی خوبی خواهیم رسید. 

ورناصری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برخی از نهاد‌ها و یا مسئولان با اسم سال، در حد شعار با مسائل برخورد می‌کردند، گفت: در این موضوع مهم دولت تنها نیست و بخش خصوصی، مجلس، دستگاه‌های قضایی و... باید کنار هم جمع شده تا بتوانیم هم‌افزایی در سطح کشور برقرار کرده و خط و مشی که مد نظر رهبر انقلاب است را به سرانجام رسانیم.

برچسب‌ها