کد خبر 166128
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با «حیات»:

دربی تهران در سرنوشت قهرمانی لیگ خیلی تعیین کننده است/ استقلال باید با بحران حذف از آسیا کنار بیاید

دربی تهران در سرنوشت قهرمانی لیگ خیلی تعیین کننده است/ استقلال باید با بحران حذف از آسیا کنار بیاید

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت لیگ برتر و سرنوشت قهرمانی سه تیم مدعی بالای جدول صحبت کرد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص نتایج هفته بیست و پنجم لیگ برتر و حساس شدن رقابت در صدر جدول اظهار داشت: خب شکست سپاهان مقابل تراکتور و برتری استقلال و پرسپولیس حساسیت و رقابت را در صدر جدول به اوج خودش رساند و با این شرایط 5 هفته پایانی جذاب‌تر از قبل می‌شود و در این بین مسائلی هستند که تعیین می‌کنند شانس کدام تیم در ادامه مسیر بیشتر باشد. هرچند اتفاقات دیدارهای بعدی غیر قابل پیش بینی است ولی من شانس سپاهان را بیشتر از دو تیم دیگر می‌دانم.

وی افزود: سپاهان روی کاغذ شانس بیشتری دارد چرا که هم صدرنشین است و هم با احترام به تمام تیم‌ها به نظرم دیدارهای این تیم سبک تر از دو تیم دیگر است. آنها این هفته بازی سختی با مس رفسنجان در پیش دارند و اگر سربلند از آن خارج شوند 4 بازی دیگرشان می‌توانند با خیال راحت تری بازی کنند. هرچند فوتبال قابل پیش بینی نیست و تیم‌های پایین جدول هم می‌توانند خطرناک ظاهر شوند.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: استقلال و پرسپولیس دو هفته دیگر دربی را در پیش دارند و این بازی خیلی سرنوشت ساز و تعیین کننده است. تیمی که این بازی را ببازد تا حد زیادی از کورس خارج می‌شود و اگر این بازی مساوی شود و سپاهان آن هفته موفق شود پیروز شود از هر دو تیم فاصله خواهد گرفت. برای همین حساس ترین بازی در مسیر قهرمانی تا پایان فصل به نظرم دربی است.

سیدصالحی در مورد وضعیت استقلال گفت: استقلال در 9 بازی اخیر 8 برد و یک تساوی داشته و حسابی روی فرم است و فرم بهتری نسبت به سپاهان و پرسپولیس دارد ولی دو اتفاق پیش روی این تیم است. یکی دربی که مهم ترین بازی آنهاست و با توجه به تقابل با تراکتور در هفته آخر بازی های سخت تری نسبت به دو تیم دیگر دارند. مشکل دیگر این تیم هم بحران حذف از آسیاست. مشخص نیست حذف این تیم قطعی شده باشد یا نه چون می‌گویند دنبال راهکاری هستند که این مشکل برطرف شود. اگر این اتفاق برای استقلال بیافتد از لحاظ روحی ضربه شدیدی به این تیم خواهد خورد و دیگر بعید است بتواند به رقابت ادامه دهد.

وی در پایان عنوان کرد: پرسپولیس هم با وجود اینکه نسبت به دو تیم دیگر یک امتیاز عقب است شانس قابل قبولی برای قهرمانی دارد و تکرار می‌کنم تعیین کننده در این میان دربی است. اگر پرسپولیس دربی را ببرد تا حد زیادی به قهرمانی نزدیک خواهد شد. در کل فکر می‌کنم امسال سرنوشت قهرمانی به هفته آخر برسد و حساسیت بالایی خواهد داشت.

برچسب‌ها