کد خبر 165511
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

حسین فرکی در گفتگو با «حیات»:

تا قبل از جام ملت ها بازی‌های تدارکاتی مهمی نیاز داریم/ زمان بازگشتم به فوتبال در اختیار خودم نیست

تا قبل از جام ملت ها بازی‌های تدارکاتی مهمی نیاز داریم/ زمان بازگشتم به فوتبال در اختیار خودم نیست

پیشکسوت فوتبال در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دو دیدار اخیر صحبت کرد.

حسین فرکی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ در خصوص انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی اظهار داشت: انتخاب جدید فدراسیون فوتبال به جای کی‌روش از نظر من انتخاب درست و به جایی بود. در طول این سال‌ها هزینه زیادی برای استخدام سرمربی خارجی صورت گرفته بود و عایدی هم برای فوتبال ما نداشت و می‌شد با انتخاب‌های بهتر نتایج بهتری هم کسب شود. من مخالف سرمربی خارجی نیستم ولی انتخاب های خوبی در یک دهه گذشته نداشتیم. 

وی افزود: آقای قلعه نویی یک مربی کاربلد و با تجربه هستند که برخلاف دور قبل که با تجربه کم هدایت تیم ملی را عهده دار شده بود، الان اتفاقا زمانی این مسئولیت را پذیرفت که وقتش بود و می‌تواند با تجربه خوبی که دارد نتایج قابل قبولی روی نیمکت تیم ملی کسب کند. 

پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: دو بازی تدارکاتی برای شناخت سرمربی تیم ملی و بازیکنان از یکدیگر فرصت مناسبی بود و باید این جور دیدارها تا جام ملت‌ها زیاد باشد تا آزمون و خطاهای لازم انجام شده و با شناخت کافی و کامل به مسابقات رسمی برویم و به امید خدا نتیجه بگیریم. 

فرکی در مورد توصیه به قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی هم گفت: آقای قلعه نویی مربی با تجربه و کاربلدی است و فکر نمی‌کنم ایشان نیازی به توصیه من داشته باشد ولی تنها نکته اینجاست که امیدوارم همواره توجه به منافع ملی در اولویت باشد. 

وی در مورد زمان بازگشت خودش به فوتبال توضیح داد: این موضوع دست من نیست. من برای بازگشت آمادگی کافی دارم ولی باید از من برنامه خواسته شود و پیشنهاداتی که دارم مطابق میلم نیستند و با اهداف و تفکرات من هم خوانی ندارند. 

برچسب‌ها