کد خبر 165269
۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

گزارش «حیات» از اتفاقات مهم ورزش ایران در سالی که کذشت؛

مهرماه 1401؛ توطئه علیه حذف ایران از جام جهانی خنثی شد

مهرماه 1401؛ توطئه علیه حذف ایران از جام جهانی خنثی شد

فدراسیون جهانی فوتبال پیش از شروع جام جهانی قطر برای حذف ایران از این رقابت‌ها تحت فشار قرار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ در مهرماه 1401 اتفاقات مهمی در ورزش ایران و جهان رخ داد. در اولین روزهای این ماه بود که تیم ملی فوتبال ایران در نخستین گام با کی روش پس از حضور دوباره روی نیمکت تیم ملی مصافی دوستانه و مهم به دیدار اروگوئه رفت. این تیم پرستاره با نفرات شاخص و مطرح خودش برابر ایران قرار گرفت و نتیجه تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه بازی برتری یک بر صفر یوزهای ایرانی با تک گل مهدی طارمی بود.

بازگشت علی فتح الله زاده بر مسند مدیریت باشگاه استقلال پس از برکناری مصطفی آجورلو هم خبر مهم دیگری بود که مهرماه 1401 به خودش دید. مدیرعامل حال حاضر استقلال در آن مقطع برای پنجمین بار برای این سمت انتخاب شد و هنوز هم این دوره مدیریتی وی ادامه دارد و این روزها درگیر فراهم کردن بودجه لازم برای پرداخت بدهی استراماچونی است.

یک اتفاق مهم هم در فوتبال جهان در مهرماه سال گذشته رخ داد و آن هم انتخاب کریم بن زما به عنوان برترین فوتبالیست سال از سوی فرانس فوتبال بود و این بازیکن پس از سال ها انتظار موفق شد توپ طلا را در نهایت بدست بیاورد. اتفاقی که به عقیده خیلی ها استحقاقش را حتی پیش از این هم داشت.

و اما مهم ترین رویداد ورزش این ماه برای ایران تلاش هایی بود که سعی داشت به فیفا برای حذف کشورمان از رقابت‌های جام جهانی فشار بیاورد. کشور ایتالیا که از صعود به جام جهانی باز مانده بود با مطرح کردن مسائل سیاسی سعی داشت حذف ایران از رقابت‌های جام جهانی را رقم زده و این تیم به جای شاگردان کی روش در قطر بازی کند و برخی از کشورها هم سعی داشتند از ایتالیا در این مسیر حمایت کنند ولی این توطئه با ایستادگی فیفا مقابل جریانات این چنینی و حمایت قاطع از ایران خنثی شد.

 

برچسب‌ها