کد خبر 165224
۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

گزارش «حیات» از اتفاقات مهم ورزش ایران در سالی که کذشت؛

شهریور ماه 1401؛ بازگشت تاج و کی‌روش به عرصه قدرت

شهریور ماه 1401؛ بازگشت تاج و کی‌روش به عرصه قدرت

شهریور ماه 1401 ماه پر خبر و پر اتفاقی در فوتبال ایران بود و شاهد انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال و تغییر در کادرفنی تیم ملی فوتبال بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ شهریور ماه 1401 در فوتبال ایران اتفاقات مهمی رخ داد. فصل نقل و انتقالات تابستانی به پایان خودش رسید و مهم ترین اتفاقات روزهای پایانی سرخ پوش شدن شیخ دیاباته و همچنین پر شدن لیست استقلال و بیرون ماندن کاوه رضایی از فهرست است که در نهایت منجر به پیوستن وی به تراکتور شد. 

اما اتفاق مهم شهریورماه سال 1401 برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال بود. اگرچه تلاش هایی برای تعویق زمان این انتخابات صورت گرفت و عنوان شد که در موعد مقرر برگزار نمی‌شود ولی در نهایت تصمیم بر برگزاری آن در همان زمان اعلام شده بود که در نهایت مهدی تاج در رقابت با عزیز اله محمدی و میرشاد ماجدی گوی سبقت را ربود و بار دیگر بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال بنشیند. 

مهدی محمد نبی و منصور قنبر زاده هم نواب رئیس اول و دوم مهدی تاج بودند که در این انتخابات رای اعتماد هیات رئیسه را گرفتند تا دوران عزیزی خادم و همچنین سرپرستی میرشاد ماجدی به پایان برسد.

بعد از این انتخابات بود که پروسه برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی روش کلید خورد و مهدی تاج طبق وعده انتخاباتی خودش پس از مذاکره با کارلوس کی روش بار دیگر او را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برگزید و چند روز بعد بود که کی روش وارد ایران شد و کارش را شروع کرد و اولین فهرست نفرات مد نظرش را معرفی کرد.

انتخاب خسروی وفا به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک هم جدی ترین خبر غیر فوتبالی این ماه از سال 1401 بود.

برچسب‌ها