کد خبر 165052
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها، در گفتگو با «حیات» تصریح کرد؛

ضعف مدیریت ستاد بحران در زمان وقوع بلایای طبیعی

ضعف مدیریت ستاد بحران در زمان وقوع بلایای طبیعی

«رشیدی» گفت: ستاد بحران با تمام توان در شرایط بحرانی کشور، همیشه در خدمت‌رسانی به هم‌وطنان آسیب دیده وارد عمل شده است، اما در خصوص مدیریت درست در کمک‌رسانی به نظر می‌رسد که در برخی مواقع به خوبی اوضاع را مدیریت نکرده و نیاز به توجه بیشتری در این زمینه دارد.

«جلال رشیدی کوچی»، نماینده استان فارس و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشورمان و وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله در ایران، گفت: در چنین مواقعی دو موضوع ارسال کالاهای امدادی و نحوه توضیع آن باید مدیریت شود. چرا که ما در خصوص کمک‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده در مقاطع مختلف مشکلی نداشته و نداریم، بلکه ایراد کار روی نحوه توزیع است و نیاز به مدیریت و نظارت بیشتری در این حوزه احساس می‌شود.

وی با اشاره به زلزله خوی، افزود: در این شهر حادثه دیده انباری پیدا شد که چادرهای ارسالی به زلزله زدگان در آن محل ذخیره شده و به دست آسیب دیدگان نرسیده بود.

رشیدی همچنین با تسلیت به مردم زلزله‌زده ترکیه و سوریه، عنوان کرد: بسیاری ابعاد زلزه خوی را با ترکیه و سوریه مقایسه می‌کنند، در حالی که به هیچ وجه این موارد با یکدیگر قابل مقایسه نیستند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در ادامه افزود: ستاد بحران با تمام توان در شرایط بحرانی کشور، همیشه در خدمت‌رسانی به هم‌وطنان آسیب دیده وارد عمل شده است، اما در خصوص مدیریت درست در کمک‌رسانی به نظر می‌رسد که این ستاد در برخی مواقع به خوبی اوضاع را مدیریت نکرده و نیاز به توجه بیشتری در این زمینه دارد.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به وقوع بلایای طبیعی که هر ساله در نقاط مختلف کشور رخ می دهد، گفت: در چنین مواقعی میزان کمک‌رسانی، با توجه به آمار منتشر شده از سوی مسئولین در مناطق آسیب دیده، برای هم‌وطنان در نظر گرفته و اعزام می‌شود. بنابراین نیاز است که دقت نظر لازم در مخابره اخبار بیشتر مورد بررسی قرار گیرد تا در چنین شرایطی شاهد خدمات‌رسانی درست، به موقع و دقیق به هم وطنان باشیم.

برچسب‌ها