کد خبر 165022
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

هویت مهاجم به دو نمازگزار در انگلیس مشخص شد

هویت مهاجم به دو نمازگزار در انگلیس مشخص شد

پلیس انگلیس امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای هویت فرد مهاجم به دو نمازگزار در شهرهای بیرمنگهام و لندن را اعلام کرد و افزود که نامبرده به دو فقره اقدام به قتل متهم است.

به گزارش گروه سیاسی حیات، بر اساس بیانیه پلیس وست میدلندز «محمد ابکر» 28 ساله از بیرمنگهام متهم است که به دو نمازگزار در شهرهای لندن و بیرمنگهام ماده اشتعال‌زا پاشیده است.

محمد ریاض 70 ساله دومین قربانی «ابکر» است که دوشنبه پیش هنگام خروج از مسجدی در بیرمنگهام مورد حمله قرار گرفت.

نخستین قربانی «ابکر» نیز مردی 80 ساله است که حدود یک ماه پیش (هشتم اسفند) بیرون مرکز اسلامی غرب لندن در منطقه ایلینگ، مورد حمله قرار می‌گیرد.

هر دو قربانی درپی این حملات به بیمارستان منتقل شده و بر اثر سوختگی شدید تحت درمان هستند.

گفته می‌شود قربانی نخست که از او به نام آقای هاشی یاد می‌شود در وضعیت بهتری است اما وضعیت آقای ریاض، وخیم و به دلیل شدت سوختگی، تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

شاهبون حسین، وکیل خانواده محمد ریاض به خبرنگاران گفت که از لحظاتی پس از وقوع حادثه در جریان قرار گرفته و در حال پیگیری این پرونده است.

یک سخنگوی پلیس وست میدلندز گفت: "ما همچنان از هر کسی که دوربین مداربسته، فیلم زنگ در یا فیلم ویدئویی دارد که می‌تواند به تحقیقات ما کمک کند می‌خواهیم این را مستقیماً برای ما ارسال کند."

طبق گزارش‌های منتشر شده، ابکر قرار است در دادگاه بیرمنگهام محاکمه شود. منابع انگلیسی هنوز درباره انگیزه اقدامات ابکر اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند.

این رویداد در حالی صورت می‌گیرد که آمار اسلام هراسی و نفرت از مسلمانان در انگلیس به سرعت در حال افزایش است. تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد که نفرت علیه مسلمانان 42 درصد از کل جرایم مرتبط با تنفر مذهبی ثبت شده در سال گذشته را تشکیل می دهد.

برچسب‌ها