کد خبر 164721
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

گردشگران سوانح ساحلی را به سامانه 1550 اطلاع دهند

گردشگران سوانح ساحلی را به سامانه 1550 اطلاع دهند

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: گردشگران و مسافران می‌توانند هرگونه سانحه دریایی در استان‌های ساحلی را در طول شبانه روز با شماره تلفن اضطراری 1550 مربوط به مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مهدی فرمهینی فراهانی با اشاره به شماره تلفن اضطراری 1550 مربوط به مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: این سامانه به صورت شبانه‌روزی در استان‌های ساحلی کشور فعال است و مردم می‌توانند هرگونه سانحه دریایی را از این طریق اطلاع‌رسانی کنند.

فعالیت 48 شناور مسافری و 64 لندینگ‌کرافت در استان‌های ساحلی

وی با اشاره به رشد 10 درصدی تعداد شناورها و لندینگ‌کرافت‌ها (وسایل حمل و نقل دریایی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد صندلی شناورها را 5 هزار و 813 و ظرفیت لندینگ‌کرافت‌ها را 2 هزارو 720 خودرو اعلام کرد.

فرمهینی فراهانی افزود: 48 فروند شناور مسافری با ظرفیت 5 هزار و 813 صندلی در مسیرهای مسافری بندر شهید حقانی در بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم و بالعکس، شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز و بالعکس، بندر شهید ذاکری قشم به جزیره هرمز و بالعکس، بنادر گناوه و بوشهر به جزیره خارک و بالعکس و همچنین در سایر استان‌های ساحلی کشور مسافران را جابجا می‌کنند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی 64 لندینگ‌کرافت با ظرفیت جابجایی 2 هزار و 720 خودرو در مسیرهای بنادر پهل و لافت به جزیره قشم همچنین بنادر چارک و آفتاب به جزیره کیش وظیفه حمل و نقل خودرو و جابجایی مسافران را برعهده‌ دارند.

پیش‌شماره استان ساحلی + شماره 1550

گردشگران و مسافران به هر کدام از هفت استان ساحلی کشور سفر می‌کنند، برای اطلاع‌رسانی «سوانح دریایی» قبل از شماره گیری 1550 باید پیش‌شماره استان مقصدی را که در آن قرار دارند، شماره‌گیری کنند.
پیش شماره مازندران 011
پیش شماره گیلان013
پیش شماره گلستان 017
پیش‌شماره سیستان و بلوچسنان 054
پیش شماره خوزستان 061
پیش شماره هرمزگان 076
پیش شماره بوشهر 077

به گزارش ایرنا، پس از تجربه موفق خدمات رسانی نوروز 1401، «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» از مهرماه با عضویت 25 دستگاه اجرایی با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ریاست علی‌اصغر شالبافبان معاون گردشگری کشور در محل این وزارتخانه تشکیل شده است . 

فعالیت این ستاد که از 26 اسفند 1401 آغاز شده است برای تعطیلات نوروزی تا 18 فروردین 1402 و پس از آن تا پایان ماه مبارک رمضان برای مدیریت سفر در تعطیلات پایان ماه مبارک، فعالیت خواهد داشت.

مدیریت و بررسی وضعیت محورها و مسیرهای سفر، مبادی و مقاصد سفر، محل‌های اقامت و پذیرایی، امدادرسانی و اطلاع رسانی از تغییرات آب و هوا و وضعیت ترافیکی جاده‌ها با هدف افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران و مسافران از مهمترین و ظایف و ماموریت‌های این ستاد است که شعب آن در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور نیز همزمان با ستاد مرکزی تشکیل و شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

نوروز 1401 با توجه با فروکش کردن ویروس کرونا و کاهش محدودیت های سفر بعد از سه سال، موج سفرهای داخلی در کشور شکل گرفت که از آن به عنوان ‌سونامی سفر» تعبیر شد، که با توجه به گزارش‌های چند روز گذشته پیش‌بینی می‌شود نوروز امسال هم با حجم  فزاینده سفرهای داخلی روبه‌رو شویم.

برچسب‌ها