کد خبر 164295
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

توافقات ایران و چین زمینه ساز افزایش تعاملات فرا مرزی

 توافقات ایران و چین زمینه ساز افزایش تعاملات فرا مرزی

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به چین و عقد قرارداد و توافقنامه‌هایی که میان دو کشور صورت گرفت، می‌تواند زمینه ساز آینده روشن برای تعاملات فرا مرزی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ حجت السلام رئیسی، رئیس جمهور ایران بعد از گذشت دو دهه در تاریخ 24 بهمن 1401، با تشریفات کامل از طرف دولت چین وارد پکن شد. اهداف مهم این سفر را می توان در ابعاد اقتصادی و سیاسی جستجو کرد.

در توافقات انجام شده به غیر از 20 سند اصلی امضا شده می توان به 19 سند در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز اشاره کرد که برخی از آنها قرارداد و برخی موافقت‌نامه بوده، که رقم این تفاهمات مابین این دو کشور 3.5 میلیارد دلار است.

در همین راستا «یعقوب رضازاده»، عضو کمیسیون امنیت‌ملی‌ و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حیات اظهار کرد: تعاملات میان ایران و چین زمینه ساز رشد همه جانبه کشورمان است.

وی افزود: قطعا چین یکی از مهمترین قدرت‌های نظامی و اقتصادی است که در حال حاضر ابر قدرت شرق جهان به شمار می رود که در این میان حضور ایران و قرارداد 25 ساله شانگ‌های، مهمترین سلاح برای مقابله با آمریکا و اسرائیل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ارتباط دوستانه تجاری، سیاسی و اجتماعی میان دولت ایران و چین، باعث رشد هر دو کشور خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سفر رئیس جمهور کشورمان به چین و عقد قرارداد و توافقنامه‌های که  میان دو کشور  منعقد شد، می تواند بسترساز آینده  روشن برای تعاملات فرا مرزی کشور باشد.

برچسب‌ها