کد خبر 164219
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

آغاز عملیات احداث 5 پروژه زیست محیطی شهرداری تهران

آغاز عملیات احداث 5 پروژه زیست محیطی شهرداری تهران

آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات احداث 5 پروژه زیست محیطی شهرداری تهران، ظهر امروز 22 اسفند ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات احداث 5 پروژه زیست محیطی شهرداری تهران ظهر امروز 22 اسفند ماه برگزار شد.

«شرفی»، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در این مراسم اظهار کرد: افتتاح دومین پروژه کارخانه یا تاسیسات بازسازی مواد یکی از موفقیت‌های چشم‌گیر شهرداری تهران در استفاده از تکنولوژی‌های جدید محسوب می‌شود.

وی افزود: کارخانه اول در آبان ماه سال جاری افتتاح شد و امروز شاهد افتتاح دومین کارخانه بودیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه هزینه حمل و نقل و اثرات زیست محیطی در این کارخانه‌ها به حداقل خود می‌رسد، بیان کرد: با این کارخانه تا 30 درصد در هزینه‌های حمل و نقل صرفه‌جویی می‌شود. هر قدمی در حوزه محیط زیست برداشته شود می‌تواند در آینده اثرات خوبی در محیط زیست شهری داشته باشد.

شرفی گفت: هدف نهایی شهرداری تهران کاهش دفن پسماند در مجتمع اراد کوه است و یکی از راه های آن همین کارخانه های mrf است.

وی افزود: در سال 1402 شاهد بهره برداری‌های دیگری در حوزه پسماند خواهیم بود و سال آینده پروژه های بزرگی افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بیان کرد: در سند مالی یک ساله شهرداری کمک شایانی به موضوع پسماند شده است.

در ادامه پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ما نیازمند هوشمندسازی، ارایه خدمات روشن و قابل ارزیابی هستیم و  اگر در منطقه پاسخگوی روشنی داشته باشیم، امکان فرافکنی گرفته می‌شود.

وی افزود: چند مسیولیتی در این پهنه ها وجود ندارد و باید یک نفر به عنوان مسیول پروژه باشد و نظارت انلاین از موضوعات مهم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: اینکه مدیران به صورت آنلاین موضوعات را بررسی کنند، کم‌کاری و پرکاری‌ها مشخص می‌شود.

سروری با بیان اینکه دومین پروژه مدیریت یکپارچه پسماند قرار بود بین فروردین و اردیبهشت و پروژه سوم در سال آینده افتتاح شود گفت: دومین اولویت مدیریت شهری محیط زیست است و امید است شاهد افزایش تلاش ها در این حوزه باشیم.

در ادامه  اقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران در آیین بهره برداری و آغاز عملیات احداث 5 پروژه زیست محیطی شهرداری تهران که ظهر امروز 22 اسفند ماه برگزار شد اظهار کرد: موضوع پسماند یک بحث ویژه ای است و اگر کار تخصصی بر روی پسماند شود، درآمد خوبی می‌تواند برای شهرداری داشته باشد.

وی افزود: پسماند دور ریزی ندارد ‌و تمام آن سرمایه ‌‌و درآمد پایداری می‌تواند برای شهرداری باشد و‌این کار امروز، یک اقدام ویژه است. 

آقامیری با اشاره به استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها بیان کرد: از ظرفیت های جوانان و دانش بنیان ها می‌تواند استفاده خوبی کرد و جوانان تا به امروز دستاوردهای خوبی داشته اند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پسماند موضوع مهمی است و جا دارد که شهرداری تهران بیش تر بر روی این موضوع تمرکز کند.

وی افزود: امید است سال آینده توجه ویژه تری را ببینیم و شهرداری در زمینه پسماند اقدام ویژه تری را انجام دهد.

برچسب‌ها