کد خبر 163862
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

در گفتگوی «حیات» با کارشناس مذهبی مطرح شد؛

ماه رمضان چه تفاوتی با دیگر ماه های قمری دارد؟ 

ماه رمضان چه تفاوتی با دیگر ماه های قمری دارد؟ 

کارشناس مذهبی گفت: رمضان ماهی است که در آن نفس کشیدن روزه دار هم عبادت است و ثواب دارد،در روایات مختلف آمده که هر عمل صالح در  این ماه چندین برابر ماه های دیگر ثواب دارد.

حجت الاسلام مهدی شفیعی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات  درباره فضیلت های ماه رمضان گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای سلوک توحیدی، ارتقاء علمی و عملی در مسائل معنوی است. در این ماه  از یک سو زمینه گناه کم می‌شود و از سوی دیگر جنود جنی و انسی شیطان دور می گردند و نفس اماره نیز با روزه گرفتن قدرت جولان کمتری پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر کسی در ماه های رجب و شعبان با آن عظمت توفیق عبادت نیافت بداند که خداوند در ماه رمضان چندین برابر ماه های دیگر توفیق کسب روزی معنوی به او  داده است .همچنین در روایت آمده که در شب اول ماه رمضان تمام گناهان مومنین بخشوده می شود و در شب های دیگر ارتقای درجه نیز به مؤمنین ارزانی می‌شود.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به ثواب ماه رمضان ادامه داد: رمضان ماهی است که در آن نفس کشیدن روزه دار هم عبادت است و ثواب دارد،در روایات مختلف آمده که هر عمل صالح در  این ماه چندین برابر ماه های دیگر ثواب دارد.

کارشناس مذهبی گفت: برای قرائت یک آیه از قرآن، ثواب ختم آن نوشته می شود، پس بر ما لازم است که به انجام مستحباتی که در اعمال این ماه وارد شده اهتمام لازم را بورزیم و تهذیب نفس داشته باشیم و در دور ماندن از گناهان بکوشیم.

برچسب‌ها