کد خبر 163733
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

وزیر بهداشت در هفتمین «جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار» مطرح کرد؛

دشمن به دنبال عدم پیشرفت کشور است/ سلامت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب

 
دشمن به دنبال عدم پیشرفت کشور است/ سلامت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب

وزیر بهداشت با بیان اینکه دشمن به دنبال عدم پیشرفت کشور است، گفت: سلامت یکی از بزرگترین دستاوردهای ما در حوزه سلامت بعد از انقلاب بوده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در هفتمین «جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار» گفت: امروز مهم‌ترین مسئله درک تاریخ است، شاید بزرگترین وظیفه ما مطالعه تاریخ به ویژه تاریخ انقلاب باشد. دشمن تاریخ را نشانه گرفته و تحریف تاریخ بدترین کار است. 

وی افزود: باید ببینیم چه ایثارگری و تاریخ‌سازی هایی انجام شد. امروز خطر بزرگ تحریف تاریخ است و در فتنه های اخیر این اتفاق افتاد، امروز سکوت کردن سمی است که در جامعه حادث شده و باید عملا نشان دهیم پیرو شهدا هستیم و این رسالت سنگین را ادامه دهیم. 

عین اللهی اظهار کرد: دشمن به دنبال این است کشور پیشرفت نکند و به همین خاطر مدارس و دانشگاه ها را تعطیل می‌کنند. بحث سلامت یکی از بزرگترین دستاوردهای ما در حوزه سلامت بعد از انقلاب بوده است.

وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی گفت: قبل از انقلاب حتی مدیران‌مان از جانب کشورهای غربی انتخاب می‌شدند و  از همه نظر یک کشور وابسته به غرب بودیم. جمهوری اسلامی ایران توانست ما را به قله برساند و این قدرت در زمینه بیماری کرونا به جهان ثابت شد. 

وی ادامه داد: ما باید به دنبال پیشرفت و کسب علم باشیم و کشور را به استقلال کامل برسانیم. امروز دشمن نسل جوان ما را هدف گرفته است و نسل جوان ما نتوانسته است تاریخ را خوب بشناسد. امروز موظفیم دشمن شناسی کنیم و فکر نکنیم با چند مقاله این کار حل می‌شود. باید مسئول محور باشیم و بدانیم آن‌ها خیرخواه ما نیستند.

عین اللهی افزود: اگر هر کاری را به موقع انجام دهیم این کار درست خواهد بود و مسئله زمان شناسی نیز مهم است. بحث بعدی احساس مسئولیت است، همه مسئول هستیم و باید تلاش کنیم، همچنین داشتن برنامه و اعتماد بنفس نیز مهم است که از دیگر اولویت بندی های ما باشد. یکی از اهداف دشمن از بین بردن اعتماد به نفس در ماست. باید بدانید خداوند با استعدادهایی که در ما قرار داده است باید در این زمینه تلاش کنیم و ما 43 درصد رشد دانش بنیان داشتیم. 

وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی ادامه داد: باید به صورت اجرایی نشان دهیم که انسان‌های پر استعدادی هستیم و مشکلات کشور را شناسایی کرده و آن را حل کنیم، شما جوانان باید مملکت را به استقلال برسانید، پیروی از ولایت و داشتن بینش سیاسی مهم است.

عین اللهی گفت: متاسفانه فرهنگ تک کار کردن به ما رسیده، باید به کار جمعی عادت و مشارکت کنیم تا خودمان و دیگران از این طریق ساخته شویم.

برچسب‌ها