کد خبر 163590
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

قاضی‌زاده هاشمی در همایش بین المللی حمایت نخبگان جهان از مقاومت مردم یمن خواستار شد؛

ضرورت شکل‌گیری پایگاه علمی در حوزه نهضت مقاومت/ به مردم یمن بشارت پیروزی می‌دهیم

ضرورت شکل‌گیری پایگاه علمی در حوزه نهضت مقاومت/ به مردم یمن بشارت پیروزی می‌دهیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت شکل‌گیری پایگاه علمی در حوزه نهضت مقاومت تاکید کرد و گفت: هر قومی که مورد یاری خدا قرار گیرد پیروز است و از همین زاویه به ملت بزرگ یمن بشارت پیروزی می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ همایش بین المللی حمایت نخبگان جهان از مردم یمن دوشنبه 15 اسفندماه با حضور جمعی از مقامات سیاسی و فرهنگی در مجموعه عباس آباد تهران برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش گفت: نام یمن برای ملت ایران شیرین است، ملت ایران دوست‌دار اهل بیت هستند و ما 1400 سال است که عزادار جامعه اسلامی هستیم و زمانی که به مردم یمن در قیام امام حسین (ع) و یاوران امیرالمومنین (ع) نگاه می‌کنیم نام یمنی ها برایمان می درخشد. 

وی افزود: در قیام عاشورا زمانی که امام حسین (ع) قصد هجرت و ایستادگی کردند بسیاری از افراد ایشان را به سمت یمن راهنمایی می‌کردند همینطور که از بین شهدای کربلا یمنی ها کم نیستند.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: زمانی که به آینده نگاه می‌کنیم، در آخر الزمان نقش یمنی ها حائز اهمیت است‌ با این عقبه تاریخی، این روایات و اتفاقات که در آینده رخ می‌دهد، برای ما مشخص است.

وی گفت: اندیشکده های غربی که روی تبار شناسی ما سال‌ها کار کردند آیا از مردم یمن احساس خطر نمی‌کنند؟ دشمنان اهل بیت برنامه ریزی می‌کنند که این قیام شکل گرفته را مهار کنند؛ بر اساس نگاه آنان یکی از جوامعی که باید تحت ظلم قرار گیرد، یمن است. همین فرایند را نیز برای ایران اسلامی برنامه ریزی کرده اند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بساط صهیونیسم جهانی برچیده خواهد شد و از هم اکنون برنامه‌ریزی می‌کنند و تمام ابزارشان را به کار می‌گیرند تا نگذارند این حرکت جهانی شکل بگیرد. 

وی با اشاره به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران افزود: درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بهانه‌هایی مطرح بود، می شد در عرصه دادگاه های جهانی و مذاکرات جهانی این مسائل را حل کرد اما سوال اینجاست که چرا وارد جنگی 8 ساله شدند و تعداد زیادی از کشورها به حمایت از عراق برخواستند. 

قاضی زاده هاشمی خطاب به مردم یمن اظهار کرد: برادران و خواهران یمنی بدانید طبق آمار در جنگ میان ایران و عراق صدام از جانب 37 کشور مورد حمایت قرار گرفت و ما از بیش از 13 کشور اسیر گرفتیم، همچنین باقی کشورها به آن ها تانک، سلاح شیمیایی و هواپیما دادند. همین کشورهای مرتجع عربی منطقه، جیب صدام را از پول پر کردند تا سلاح بخرد و روی سر مردم ایران بریزد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: همین اتفاق، امروز علیه ملت مظلوم یمن در حال رقم خوردن است و مردم یمن تحت همان جنگ جهانی هستند که ملت ایران در آن قرار گرفت. اما کدام عنصر باعث شد دشمنان تا دندان مسلح ما شکست بخورند؟ ملت ایران قیام کرد، مقاومت کرد، یا الله گفت و خداوند رحمان او را نصرت داد و این مردم عزمشان را در نصرت الهی نشان دادند و مورد یاری خدا قرار گرفتند. 

قاضی زاده هاشمی گفت: هر قومی که مورد یاری خدا قرار گیرد پیروز است و از همین زاویه به ملت بزرگ یمن بشارت پیروزی می‌دهم. چرا که در این سال‌ها ایستادگی اش را در مسیر حق با تمام ظلم و فشاری که روی آن است نشان داده است. این جلسه علمی نخبگان است برای تشکر از ایستادگی ملت یمن برای اینکه مظلوم و تنها است.

وی ادامه داد: خوشحالم که همکاران بنده در دانشگاه شاهد، ریاست دانشگاه شاهد، دانشکده علوم سیاسی و سرکار خانم پیرانی همسر عزیز شهید داریوش رضایی نژاد میدان داری می‌کنند. حضرت آقا در مورد بنیاد شهید می‌فرمایند «فرض بنیاد شهید فرض حیات انقلاب است». این دانشگاه باید مرکز علمی پشتیبانی از حوزه های علمی و پژوهشی مربوط به انقلاب اسلامی در داخل و خارج جمهوری اسلامی ایران باشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: امیدواریم کنفرانس‌های دائمی و بین المللی با نگاهی کاملا علمی در عرصه های امنیتی و سیاسی شکل بگیرند. همانطور که غربی ها می‌نشینند و درباره جهان از زاویه نگاه خود اظهار نظر می‌کنند لازم است یک پایگاه علمی در بستری علمی در حوزه نهضت مقاومت شکل بگیرد و با توجه به ماموریت های ذاتی این دانشگاه بهترین مکان دانشگاه شاهد است. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خوشحالم دوستان از موضوع یمن این کار را شروع کردند، امیدوارم در حوزه یمن و سایر حوزه ها این کار ادامه یابد و نخبگان جهان اسلام با هم اندیشی، آسیب شناسی کنند برای اینکه افکار عمومی جهان اسلام از نگاه نخبگان تبیین شود و شبهات و القائات مرتفع گردد.

برچسب‌ها