کد خبر 163331
۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

نماینده مردم تبریز در گفتگو با «حیات»:

تامین امنیت غذایی مردم، اولویت دولت سیزدهم است

تامین امنیت غذایی مردم، اولویت دولت سیزدهم است

بیگی اظهار کرد: هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 1402 به مجلس شورای اسلامی، رییس جمهور یکی از چهار اولویت خود را موضوع تغذیه و سبد غذایی مردم عنوان کرد.

«علیرضا بیگی» عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی، و نماینده تبریز، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، گفت: با توجه به بحران اقتصادی به وجود آمده در دنیا، در تمامی کشورها، شاهد ذخیره کالای اساسی در راستای حفظ امنیت غذایی هستیم.

نماینده مردم تبریز اظهار کرد: هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 1402 به مجلس شورای اسلامی، رییس جمهور یکی از چهار اولویت خود را موضوع تغذیه و سبد غذایی مردم عنوان کرد و بر همین مبنا هم پیش‌بینی بودجه کالای اساسی و امنیت غذایی کشور برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای در ادامه بیان کرد: با توجه به ضرورت توجه به موضوع امنیت غذایی کشور، در مجلس شورای اسلامی نیز در تدوین تصدیق قانون بودجه نسبت به این موضوع توجه لازم را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه جهان گرفتار جنگ اوکراین و روسیه است، افزود: اوکراین یکی از اولین کشورهای تولید کننده مواد‌غذایی از جمله روغن و گندم است، در این میان به واسطه وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین و به واسطه تصور دولت اوکراین در این خصوص که ایران از دولت روسیه جانب داری کرده است، راه تهیه مواد غذایی از طریق اوکراین به روی کشورمان بسته شده و چون دولت ایران ناچار است از طریق منابع دیگری اقدام به تهیه مواد غذایی کند، قیمت تمام شده مواد غذایی و کالای اساسی برای کشورمان گران تر تمام خواهد شد.

برچسب‌ها