کد خبر 163068
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

رمزگشایی از گزینه‌های نهایی هدایت تیم ملی؛ 10 روز تا معرفی جانشین کی‌روش

رمزگشایی از گزینه‌های نهایی هدایت تیم ملی؛ 10 روز تا معرفی جانشین کی‌روش

سخنگوی فدراسیون فوتبال کد‌های مهمی در خصوص سرمربی جدید تیم ملی داد که این موضوع برخی گزینه‌ها را از چرخه مورد نظر خارج می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ با وجود گذشته چند ماه از پایان جام جهانی 2022 قطر و قطع همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کارلوس کی‌روش، هنوز سرمربی جدید تیم ملی انتخاب نشده است و این در حالیست که تا چند ماه دیگر جام ملت‌های آسیا در پیش است و گذشت زمان و طولانی تر شدن این پروسه به زیان تیم ملی ما در این مسابقات خواهد بود.

در این میان در روزها و هفته‌های اخیر چندین  فهرست و گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی به شکل رسمی و غیر رسمی از فدراسیون فوتبال بیرون آمده و آخرین گراهایی که در این خصوص داده شده مربوط به صحبت‌های روز گذشته احسان اصولی، سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است که پس از پایان نشست روز گذشته کدهای مهمی در این خصوص داد که با توجه به آنها برخی گزینه‌ها شانس حضورشان تقویت شده و برخی از این چرخه خارج شدند.

فدراسیون فوتبال از 7 گزینه داخلی و 3 گزینه خارجی در ابتدا برای هدایت تیم ملی نام برد که امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، حسین فرکی، مهدی تارتار، ساکت الهامی، فرهاد مجیدی و حمید مطهری در میان داخلی‌ها و پاکو خمز، ژوزه مورایس و در نهایت فلیکس سانچز گزینه های خارجی بودند و قرار بود از بین این 10 گزینه سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شود.

اگرچه قلعه‌نویی، الهامی، فرکی، تارتار، مجیدی و مطهری به پیشنهاد فدراسیون جواب منفی دادند ولی طی گفته‌های احسان اصولی، انصراف از این موضوع به منزله خروج از فهرست گزینه های فدراسیون فوتبال نیست و آنها آمادگی مذاکره با این نفرات را در صورت تایید نهایی دارند و از سویی مورایس و خمز با مخالفت باشگاه‌های سپاهان و تراکتور برای جدایی و رفتن به تیم ملی روبرو شدند و چندی بعد هم مهدی تاج تایید کرد فلیکس سانچز گزینه جدی فدراسیون خواهد بود.

احسان اصولی در پایان جلسه روز گذشته گفت: بحث‌های بسیار خوب و کارشناسی در هیئت رئیسه شکل گرفت و به انتخاب و رسیدن به یک تصمیم نزدیک شدیم و امیدوارم بتوانیم تا 20 اسفند سرمربی معرفی کنیم.

اصولی درباره اینکه آیا سرمربی مورد نظر تیم ملی در حال حاضر در باشگاهی مشغول به فعالیت است، گفت: گزینه اول و دوم ما اکنون تیم دارند. نمی‌دانم چگونه می‌خواهید این نفرات را حدس بزنید. در انتخاب سرمربی، بحثی پیرامون داخلی یا خارجی بودن مربی وجود نداشت و در مورد مسائل فنی بحث کردیم.

سخنگوی فدارسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا مربیانی که انصراف داده‌اند هم در جمع گزینه‎ها همچنان حضور دارند، خاطرنشان کرد: همه این‌ها قابل مذاکره است. ما به انتخاب نزدیک‌تر شده‌ایم. به هر حال الان لیگ در حال برگزاری است و اگر ما سرمربی را هم انتخاب کنیم نمی‌تواند اردو تشکیل دهد. باید به ایام تعطیلی لیگ برسیم که ما قبل از آن سرمربی را انتخاب خواهیم کرد.

وی افزود: گزینه‌هایی هم که به آن‌ها فکر می‌کنیم اکثرشان بازیکنان لیگ را می شناسند و از ظرفیت‌ها شناخت دارند. ظرفیت و ارنج اصلی تیم ملی ما مشخص است و لذا بابت این موضوع نگران نیستیم و تا قبل از تعطیلات لیگ، سرمربی را معرفی خواهیم کرد و اردو هم از تاریخ 28 اسفندماه آغاز می‌شود. بازی با روسیه در تاریخ 3 فروردین هم قطعی است اما عراق هنوز قطعی نشده و در حال مذاکره هستند. احتمال دارد این بازی هم برگزار یا لغو شود.

اصولی در واکنش به این سوال که صحبت با باشگاه مورد نظر گزینه‎های تیم ملی صورت گرفته تا مشکل دراگان اسکوچیچ تکرار نشود، تصریح کرد: یکی از متغییرهایی که ما می گوییم همین موضوع است. اگر سرمربی تحت قرارداد باشگاهی است باید رضایت باشگاه گرفته شود.

با توجه به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر اینکه گزینه‌های فدراسیون فوتبال در حال حاضر تیم دارند، حسین فرکی، جواد نکونام و فلیکس سانچز از این فهرست خارج می‌شوند و شناخت از لیگ و بازیکنان تیم ملی هم بیش از قبل  فلیکس سانچز را گزینه منتفی شده معرفی می‌کند و با توجه به اینکه بعید است حمید مطهری، ساکت الهامی و مهدی تارتار و همچنین فرهاد مجیدی با توجه به شرایط و حساسیت‌های موجود گزینه نهایی فدراسیون فوتبال باشند به نظر می‌رسد امیر قلعه نویی، ژوزه مورایس و پاکو خمز گزینه های نهایی هدایت تیم ملی باشند و دو گزینه فدراسیون در بین این سه نفر خواهند بود.

به هر جهت طی وعده اصولی، تا 20 اسفند ماه یعنی 10 روز دیگر شاهد معرفی سرمربی جدید تیم ملی خواهیم بود و باید دید گمانه زنی ها در نهایت به چه گزینه‌ای ختم می‌شود.

 

برچسب‌ها