کد خبر 162046
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

خاصیت چای ماسالا چیست؟

خاصیت چای ماسالا چیست؟

اصالت چای ماسالا به هند بر می‌گردد. این نوع چای خواص شگفت‌آوری برای سلامتی بدن دارد.

به گزارش گروه سلامت حیات؛ اصالت چای ماسالا به هند بر می‌گردد. این نوع چای خواص شگفت‌آوری برای سلامتی بدن دارد. نوشیدن یک فنجان چای ماسالا در روز شما به حفظ سلامتی بدن و دور نگه داشتن شما از بیماری‌ها کمک می‌کند. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ با ارزش غذایی و خواص چای ماسالا، همچنین میزان مصرف توصیه شده در روز و عوارض جانبی زیاده‌روی در مصرف آن آشنا می‌شوید. بعد از آشنایی با این خواص قانع می‌شوید که هر روز یک فنجان چای ماسالا بنوشید. تا پایان مقاله در کنار ما باشید.

 

چای ماسالا چیست؟

اصالت ماسالا به کشور هند بر می‌گردد. این چای ترکیبی از مواد و ادویه‌های مختلف مثل زنجبیل، هل، دارچین، میخک و فلفل سیاه است‌. خودتان می‌توانید در خانه با ترکیب این مواد چای ماسالا درست کنید. چای ماسالا طعم شیرین و تندی دارد و به عطر دلنشینی که دارد شناخته می‌شود. برخلاف چای معمولی که فقط با آب درست می‌شود، چای ماسالا را می‌توانید با آب گرم یا شیر گرم تهیه کنید.

 

ارزش غذایی ماسالا

ماسالا نوعی نوشیدنی است که ارزش غذایی زیادی دارد. به خاطر اینکه کالری ماسالا کمتر از 100 است، می‌توانید با خیال راحت آن را بنوشید‌. ماسالای تهیه شده با شیر یا شکر صفر درصد چربی دارد و به همین دلیل مصرف آن به همه‌ی گروه‌های سنی توصیه می‌شود.

 

خواص چای ماسالا

ماسالا با خواص متعددی برای سلامتی بدن ارتباط دارد که در ادامه به 15 نمونه از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

1. ممکن است سلامت قلب را بهبود ببخشد

شواهد نشان می‌دهند که چای ماسالا ممکن است برای قلب مفید باشد. مطالعات انجام شده روی حیوانات نشان می‌دهند دارچین که یکی از ترکیبات موجود در ماسالا است، ممکن است فشار خون را پایین بیاورد. نشان داده شده که دارچین در بعضی افراد سطح کلی کلسترول، کلسترول بد (LDL) و تری‌گلیسیرید را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

 

البته توجه داشته باشید که در بیشتر مطالعات انسانی به شرکت‌کنندگان 1 تا 6 گرم دارچین در روز داده می‌شود که بیشتر از میزان دارچین موجود در یک فنجان چای ماسالا است‌. هرچند یک بررسی که به‌تازگی انجام شد نشان داد که مصرف 120 میلی‌گرم دارچین در روز برای بهره‌گیری از خواص آن برای سلامتی بدن کافی است.

برچسب‌ها