کد خبر 161643
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

افزایش سطح تعاملات اقتصادی و سیاسی با قاره سبز نباید معطل برجام بماند

افزایش سطح تعاملات اقتصادی و سیاسی با قاره سبز نباید معطل برجام بماند

نماینده مردم خمین در مجلس اعتقاد دارد افزایش سطح روابط اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای اروپایی نباید معطل برجام بماند از این رو مشاهده می شود که دستگاه دیپلماسی کشورمان به شدت در حال فعالیت است.

علیرضا نظری در خصوص رایزنی های وزیر امور خارجه کشورمان با سران کشورهای اروپایی مانند ایرلند، بلژیک و غیره، گفت: متاسفانه ایالات متحده امریکا تلاش کرده با اعمال سیاست تحریم و تهدید، ایران اسلامی را در دنیا دچار مشکل کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در این رابطه، اظهار کرد: به عبارتی آمریکایی ها با تحریم های یکجانبه و ظالمانه بستری را فراهم کردند که کشورها تمایلی برای ارتباط با ایران نداشته باشند زیرا دچار آسیب و خسارت می شوند. این مهم در حالیست که سیاست تحریمی آمریکا دارای پشتوانه بین المللی و سازمان ملل نبوده و اصلا اهمیتی برای اجرایی شدن ندارد.

وی با اشاره به اینکه طی ماه های اخیر دستگاه دیپلماسی کشورمان فعال شده و تلاش کرده علاوه بر پررنگ کردن سیاست آسیا محوری، زمینه تعامل با کشورهای اروپایی را فراهم کند، ادامه داد: بدون شک همگان می دانند برای توسعه و پیشرفت باید با همه کشورهای دنیا ارتباط داشت و کشورهای اروپایی که سیاست های خصمانه آمریکا را دنبال نمی کنند، می توانند با ایران روابط خوبی در حوزه اقتصادی، تجاری، کشاورزی و غیره داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره شریک قابل اعتمادی برای کشورهای مقابل خود بوده لذا این موضوعی است که اروپایی ها به خوبی دریافته اند، افزود: بنابراین توسعه روابط اروپا با ایران فرصی استراتژیک برای قاره سبز نیز محسوب می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع افزایش سطح روابط اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای اروپایی نباید معطل برجام بماند از این رو مشاهده می شود که دستگاه دیپلماسی کشورمان به شدت در حال فعالیت است.

برچسب‌ها