کد خبر 161641
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

فعالیت دستگاه دیپلماسی موجب خنثی‌سازی سیاست منزوی‌کردن ایران شده است

فعالیت دستگاه دیپلماسی موجب خنثی‌سازی سیاست منزوی‌کردن ایران شده است

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : امروزه سیاستمداران آمریکایی و دنیای استکبار درصدد افزایش ایران هراسی هستند و می خواهند به افکار عمومی دنیا نشان دهند ایران منزوی شده و هیچ کشوری حاضر به همکاری با تهران نیست.

یعقوب رضازاده، در خصوص رایزنی های وزیر امور خارجه کشورمان با سران کشورهای اروپایی مانند ایرلند، بلژیک و غیره، گفت: کشورهای اروپایی دارای ظرفیت ها و توانمندی های متفاوتی هستند لذا افزایش همه جانبه روابط با این کشورها می تواند به پیشبرد برنامه های توسعه ای کشورمان کمک شایانی کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اروپا فقط به سه کشور انگلیس، فرانسه یا آلمان ختم نمی شود بلکه دیگر کشورهایی هستند که می توان با آنها تعاملات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره داشت.

وی با اشاره به اینکه سیاست خارجی کشورمان تغییر کرده از این رو شاهد رفت و آمدهای مسئولان کشورهای مختلف به تهران و بالعکس هستیم، ادامه داد: در واقع جمهوری اسلامی با این دیدگاه به دنیا نشان داد که اهل گفتگو و توسعه روابط است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه سیاستمداران آمریکایی و دنیای استکبار درصدد افزایش ایران هراسی هستند، افزود: در واقع آنها می خواهند به افکار عمومی دنیا نشان دهند ایران منزوی شده و هیچ کشوری حاضر به همکاری با تهران نیست.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که اقدامات یاد شده و تعاملات دیپلماتیک انجام شده از سوی ایران نشان می دهد اکنون کشورمان در سطوح عالی توسعه روابط با دنیا قرار دارد که بیانگر شکست منزوی کردن ایران است.

 

برچسب‌ها