کد خبر 161511
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

خاطرات شفاهی ایثارگران به سرعت جمع آوری شود

خاطرات شفاهی ایثارگران به سرعت جمع آوری شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خاطرات شفاهی ایثارگران را باید به سرعت جمع‌آوری کنیم؛ البته در حال حاضر خاطرات والدین شهدا و جانبازان 70 درصد در حال جمع‌آوری است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز دوشنبه 24 بهمن ماه در آیین تجلیل از نویسندگان کتاب‌های تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری که با حضور انسیه خزعلی معاون امور بانوان رئیس جمهور برگزار شد اظهار کرد: بزرگترین و مهم ترین کاری را که می‌توانیم برای تجلیل از مقام والای شهدا انجام دهیم، انتقال معارف و توصیه‌های آنان به معنای مکتب فکری است.

معاون رئیس جمهور گفت: با انتقال معارف و توصیه‌های شهدا و با نوشته شدن آثار مربوط به آن‌ها، جوانانی که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند می‌توانند با این مکتب فکری آشنا شوند. 

وی ادامه داد: ما هر چند موفق نشده‌ایم در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فیلم‌های زیادی بسازیم اما تا کنون صدها عنوان کتاب توسط نشر شاهد چاپ شده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ترویج راه شهدا نقش موثری در الگوگیری در جامعه دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: خاطرات شفاهی ایثارگران را باید به سرعت جمع‌آوری کنیم؛ البته در حال حاضر خاطرات والدین شهدا و جانبازان 70 درصد در حال جمع‌آوری است.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه تبدیل رمان‌ها و کتب فاخر به فیلم و آثار هنری را نیز برای آینده مدنظر داریم گفت: یکی از مشکلات ما در این باره فیلمنامه‌نویسی است که امیدوارم بانوان نویسنده در این باره به ما کمک کنند.

گفتنی است؛ در ادامه مراسم از بانوان نویسنده حوزه ایثار و شهادت؛ محبوبه معراجی‌پور، زینب عرفانیان، معصومه سپهری، معصومه آباد، اکرم اسلامی، وجیهه علی‌اکبری سامانی، مادر شهیدان سعید و علی رضایی، اشرف بانو پارسای احمدی، سیده اعظم حسینی، فاطمه سادات میرعالی، زینب مولایی، مهناز فتاحی، بهناز ضرابی زاده، فاطمه دوست کامی، زهره یزدان پناه به عنوان بانوان نویسنده‌ای که کتاب‌های آن‌ها توسط مقام معظم رهبری تقریظ شده است،تقدیر شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها