کد خبر 161405
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

مسکو: روسیه از نقشه جهانی قابل حذف نیست

مسکو: روسیه از نقشه جهانی قابل حذف نیست

نماینده روسیه در سازمان‌ ملل غرب را عامل تشدید تنش‌ها در اوکراین دانست و گفت که مسکو از نقشه جهانی قابل حذف نیست و بازیگر مهمی در عرصه جهان است.

به گزارش گروه سیاسی حیات ، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه روسی «راشاتودی» به تلاش غرب برای حذف روسیه از نقشه جهانی اشاره کرد و گفت: «روسیه را نمی‌توان از نقشه جهان حذف کرد و این کشور همواره بازیگر مهمی در عرصه جهانی و سیاست محسوب می‌شود».

نبنزیا در بخشی از گفت‌وگوی خود به جریان تسلیحات غرب به سوی اوکراین اشاره کرد و گفت: «پول و تسلیحاتی که غرب در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، تنها به تنش‌ها و درگیری‌ها در اوکراین دامن می‌زند».

نماینده روسیه در سازمان ملل در خصوص موضع روسیه برای مذاکره با اوکراین برای حل و فصل ناآرامی‌ها در اوکراین گفت: «روسیه آماده مذاکره با اوکراین است اما کی‌یف از مذاکره با روسیه امتناع می‌ورزد».

نبنزیا تأکید کرد که اوکراین با استفاده در جنایات خود از سپر انسانی استفاده می‌کنند و این در حالی است که رسانه‌های غرب چشم خود را بر جنایات اوکراین بسته‌اند.

وی توضیح داد: «اوکراین به جنایات خود و استفاده از سپر انسانی ادامه می‌دهند و این در حالی است که رسانه‌های غرب هیچ اشاره‌ای به جنایات اوکراین و کشتار اسرای جنگی به دست نظامیان اوکراینی نمی‌کنند و ما هیچ‌یک از این‌ها را فراموش نخواهیم کرد».

این مقام روس سپس ادامه داد: «غرب تلاش می کند تا جنایات اوکراینی‌ها را به عنوان جنایات روسیه القا کند و رسانه‌های غرب چشمان خود را در مقابل حقیقت بسته‌اند».

متحدان غربی اوکراین که از ابتدای سال 2023 تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند، در هفته‌های اخیر با مانور روی این‌که روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذاشتند.

برچسب‌ها