کد خبر 160847
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

اسماعیلی:

تنظیم گری در فضای مجازی هنوز کامل نشده/باید دست برتر در تولیدات فضای مجازی داشته باشیم

تنظیم گری در فضای مجازی هنوز کامل نشده/باید دست برتر در تولیدات فضای مجازی داشته باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنظیم گری در فضای مجازی را باید کامل کنیم که هنوز این کار صورت نگرفته است؛ باید ابهامات را کاهش دهیم تا مشکلات فعالان کمتر و کمتر شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته ( یکشنبه 16 بهمن) در افتتاحیه نمایشگاه در افتتاحیه نمایشگاه فناوری های محتوای فضای مجازی و سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال، فرهنگ، فناوری، زندگی هوشمند اظهار کرد: فضای مجازی در سال های اخیر توسعه عجیبی پیدا کرده است و مانند جاروبرقی همه را چیز را می بلعد. 

وی افزود: فضای مجازی در دنیای فعلی به فضای حقیقی تبدیل شده و باید نگاه فرصت محور به ان داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: نباید به فضای مجازی نگاه انکار و سلبی داشت؛ در این حوزه نیروی انسانی متبحر و متخصص داریم و صدها هزار فارغ التحصیل این حوزه داریم که باید فضای کنشگری برای انها ایجاد کنیم. 

وی گفت: همدلی و هم افزایی فعالان فضای مجازی می تواند منجر به تولیدات برتر شود؛ ضمن اینکه فرهنگ غنی ایرانی هم می تواند باعث ارتقای تولید محتوا در فضای مجازی شود. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: باید صحنه تولید در فضای مجازی را به سمت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تغییر دهیم.

وی تاکید کرد: باید عرصه فضای مجازی را برای فعالان و شرکت های این حوزه را باز کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تنظیم گری در فضای مجازی را باید کامل کنیم که هنوز این کار صورت نگرفته است؛ باید ضوابط فضای مجازی کامل شده و ابهامات را کاهش دهیم تا مشکلات فعالان ان کمتر و کمتر شود.

وی گفت: حاکمیت باید ضوابط فعالیت در فضای مجازی را مشخص کند که شورایعالی فضای مجازی در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: نباید فضای مجازی را مانند قتلگاه رها کنیم بلکه باید شرایط کار را برای فعالان این حوزه تسهیل کنیم.

وی گفت: عرصه محتوای بازی های رایانه ای باید در اختیار ما قرار گیرد و دست برتر داشته باشیم.

اسماعیلی تصریح کرد: 34 میلیون ایرانی زیر یک ساعت در روز بازی رایانه ای می کنند ضمن اینکه4 میلیون ایرانی هم روزانه بالای یک ساعت بازی رایانه ای می کنند.

وی گفت: در زمینه تولید محتوا عملکرد ضعیفی داشته ایم که طرح ویژه ای در این زمینه با فعال شدن  یک سازمان برای کنشگری جدی در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی خواهیم داشت که رییس جمهور هم در این زمینه تامیدات فراوانی داشته اند

اسماعیلی افزود: اگر به اندازه لازم سواد رسانه ای را در ایران رشد ندهیم در حق کاربران ظلم کرده ایم؛ اخیرا نظام رده بندی فعالیت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را تدوین کرده ایم.

وی اظهار داشت: بخش مهم از فعالان سنتی بازی در حال مهاجرت به بازی های رایانه ای هستند.

وی گفت: بازی های رایانه ای تاثیرات بالایی در حوزه های بهداشتی، صنعتی و علم و فناوری دارد.

اسماعیلی افزود: باید انسجام و اراده پولادین برای تولیدات برتر در فضای مجازی و بازی های رایانه ای شکل بگیرد.

برچسب‌ها