کد خبر 160754
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵

فرشاد گل سفیدی در نشست خبری جشنواره فیلم فجر؛

«هفت بهار نارنج» را با هزینه شخصی ساختیم

«هفت بهار نارنج» را با هزینه شخصی ساختیم

کارگردان هفت بهار نارنج گفت: ما این فیلم را به دلیل عدم وجود سرمایه گذار با هزینه شخصی ساختیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، فرشاد گل سفیدی کارگردان هفت بهار نارنج عصر امروز 17 بهمن ماه در نشست خبری این فیلم سینمایی که در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش گذاشته شد، اظهار کرد: بعد از این فیلم همان مدیر فیلمبرداری می‌مانم و قبل از این فیلم نیز مدیر فیلم برداری بودم.

وی افزود: به ژانر فیلم بسیار علاقه داشتم و نزدیک به 100 بار این فیلم را دیده‌ام. برای این کار بسیار اذیت شدم، چراکه با هزینه شخصی و فروش بخشی از اموال به این نتیجه رسیدم که باید فیلم را تکمیل کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی هفت بهار نارنج با بیان اینکه در روز پنجم متوجه شدم سرمایه گذار نداریم، بیان کرد: تهیه کننده برای این موضوع زحمات زیادی کشید، اما روز پنجم پروژه متوجه شدم که باید با هزینه شخصی ادامه دهیم.

در ادامه حسین مشعلی صداگذار فیلم گفت: این فیلم به لحاظ صداگذاری بسیار سخت بود، موسیقی های فیلم به نحوی بود که بتوانیم با شخصیت فیلم همراه شویم.

در ادامه گل سفیدی افزود: شخص اول فیلم که آقای تصویریان بودند، این پروژه را دوست داشتند و خود ایشان از نیز همسرشان نگهداری می‌کردند و گفتند که فکر میکنم این آخرین کار من باشد.

وی بیان کرد: آقای نصیریان 83 دقیقه فیلم را پیش برد و باید فیلم نامه هایی باشد که بتوانیم از بزرگان استفاده کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی هفت بهار نارنج گفت: ما در کار سختی هایی داشتیم، استاد نصیریان سحرخیز بودند و همه گروه سبک زندگی خوبی داشتند. این فیلم به زبان ساده پیش رفت و سعی کردیم بسیار شفاف فیلم بسازیم و بنده به فروش بالای فیلم فکر نکردم.

وی افزود: تایم فیلم درست بود و فکر میکنم که این فیلم شروع، میان و انتهای خوبی داشت. قاب فیلم درست در خدمت موضوع، قصه و … بود.

گل سفیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تحریم جشنواره از سوی تهیه کننده و علت عدم حضور در نشست خبری بیان کرد: تهیه کننده فیلم مشغول فیلم برداری یک فیلم سینمایی در کرمان است که نتوانستند حضور داشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی هفت بهار نارنج گفت: عدد هفت بسیار مقدس است و از گذشته این را همه می‌دانند، سال 1400 شروع به فیلمبرداری کردیم و علی نصیریان در حال حاضر 88 سالشان هست و باید ملاحظاتی را داشته باشیم، اما بسیار به ما کمک کردند و تعامل خوبی داشتیم.

در ادامه کمالی پور تهیه کننده فیلم نیز در تماس تلفنی بیان کرد: به عنوان تهیه کننده این فیلم برخود واجب میدانم به دلیل حضور بر سر فیلمبرداری خارج از تهران عذرخواهی کنم. چه کسی است که نداند حضور در جشنواره فیلم فجر فرصتی است که نباید آن از دست داد.

وی افزود: برخلاف دوستانی که برای سیمرغ این جشنواره اشک ریختند و از نداشتن آن غمگین شدند و حالا به آن سیمرغ انگ دولتی می‌زدند. انگار نه انگار که همین دوستان گرامی زمانی برای همین سیمرغ تلاش کرده اند. لطفا بگذارید همین یک سیمرغ برای سینمایی ها بماند و برای نظر دیگران هم احترام قائل شویم.

کمالی پور بیان کرد: این فیلم انقدر محترم بود که من دوستانم را برای آن در روزهایی که سینما درگير مشکلتی بود سر تولید آوردم. اجازه دهید بر این باور باشیم که هفت بهار نارنج مدیون علی نصیریان است.

در پایان گل سفیدی گفت: علی نصیریان بازی متفاوتی داشت و امیدوارم سیمرغ ایشان به خاطر سو تفاهم ها از دست نرود.

برچسب‌ها