کد خبر 160693
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حماسه راهپیمایی اربعین چشمه های ذوق را در عاشقان به خروش آورد

حماسه راهپیمایی اربعین چشمه های ذوق را در عاشقان به خروش آورد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین تمام چشمه های ذوق را در همه عاشقان به خروش آورده است و با برنامه ریزی گسترده تر انشالله بتوانیم در سال آینده این آیین را بهتر برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه هشتمین جایزه جهانی اربعین اظهار داشت: یاد امام راحل، شهدا و حلول چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی میداریم.

وی افزود: ایام ماه رجب است و نیمه ما پرفضیلت است. رحلت پیام رسان عاشورا حضرت زینب (س) را خدمت همه عاشقان تسلیت میگویم.

اسماعیلی ادامه داد: از همکارانم در سازمان تبلیغات اسلامی تشکر میکنم و تلاش های آقای اباذری برای برگزاری هشتمین دوره جایزه  جهانی اربعین تلاش کردند. انشاالله در سال آینده این جایزه با ابعاد وسیعتری برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حق اربعین این است که جشنواره ای در خور شأن آن برگزار شود و با همتی که از دوستانم سراغ دارم مطمئنم این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین  تمام چشمه های ذوق را در همه عاشقان به خروش آورده است و با برنامه ریزی گسترده تر انشالله بتوانیم در سال آینده این آیین را بهتر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: باید تقارن اربعین را با ابام دهه فجر به فال نیک گرفت. انقلاب اسلامی بر پایه تقویم شیعی به پیروزی رسیده است. سخنرانی قرای امام در سال 1342 قیام پانزده خرداد را به همراه داشت. از سال 56 اربعین، انقلاب اسلامی را به حرکت درآورد و این موج فزاینده انقلاب اسلامی را گسترش داد.

وزیر فرهنگ افزود : مسیر حرکت و نقطه عطف انقلاب اسلامی با اربعین و مکتب عاشورا گره می خورد. در دو دهه اخیر نیز با سرنگونی رژیم بعثی، مردم عراق سنت اربعین را به خوبی احیا کردند، حتی در سالهای اختناق نیز این سمت را حفظ کردند. بزرگانی چون حاج قاسم عزیز و رهبری فرزانه انقلاب پیاده روی اربعین را مهم تربن فرهنگ‌سازی  دینی معرفی کردند.

وی ادامه داد: هم زمان با اربعین حجم عظیمی از جمعیت وارد عراق می شود که اداره این اقیانوس انسانهای عاشق چیزی شبیه معجزه است.

اسماعیلی گفت: دشمنان نمی خواهند این عظمت را ببینند و میخواهند تحریف و سکوت کنند. این جلوه بینظیر ارادت به خاندان آل الله جایی نظیر ندارد. ده ها میلیون انسان در میان راه نجف و کربلا هستند و اینجا است که حوزه فرهنگ باید در مقابل هجمه رسانه ای دشمن نقش ایفا کند و با استفاده از پدیده انسان‌رسانه تلاش شود برای رساندن پیام اربعین.

وی افزود:  محبت مردم به خاندان آل الله وقتی در مقابل دنیا قرار می گیرد جذابیت دارد. امیدوارم با اهتمام این دوستان و برکت نام حسین (ع) این آیین بیشتر بدرخشد.

برچسب‌ها