کد خبر 160156
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

اعلام اسامی داوران فیلم های قرآنی جشنواره بین المللی فیلم فجر

اعلام اسامی داوران فیلم های قرآنی جشنواره بین المللی فیلم فجر

در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر داوران فیلم‌های قرآنی از سوی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ کارگروه هنرمندان سینمایی در انجمن خادمان قرآن کریم طی سال های اخیر، جریان تولید و عرضه فیلم های قرآنی مورد توجه قرار گرفته و با وجود همه مشکلات، نوعی فرهنگ سازی برای نهادینه شدن این حرکت مثبت شکل گرفته است. به استناد کارشناسی‌های دقیق سینما، فیلم قرآنی با ترسیم و ترویج هوشمندانه و هنرمندانه مفاهیم و مضامین قرآنی در قالب‌های مستند، داستانی، پویانمایی و تجربی (بلند و کوتاه) تولید می‌شود و با تنوع مخاطبان، برای همه سلیقه های جامعه در سنین مختلف ارائه می شود.

بنابر این گزارش طی حکمی از سوی علیرضا معاف معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، داوران فیلم‌های قرآنی در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر معرفی شدند تا به انتخاب آثار این حوزه بپردازند. در این حکم آمده است:

«با توجه به تجربیات ارزشمند و اعتبارآفرین و نظر به شایستگی های حضرتعالی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، سینمائی و تخصصی به موجب این حکم به عنوان داور فیلم های قرآنی برای انتخاب آثار مُلهم از مفاهیم و مضامین قرآن در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر منصوب می‌شوید.»

داوران فیلم‌های قرآنی این دوره از جشنواره فجر را امیرعباس قِلیچ لو بازیگر، فیلمنامه نویس و کارگردان، سیدمصطفی زراوندیان فیلمنامه‌نویس، بهمن حبشی پژوهشگر، ایده پرداز و مدیر قرآنی، عباس صالح مدرسه‌ای کارگردان و تهیه کننده سینما و محمدرضا اسلاملو فیلمبردار و کارگردان تشکیل می دهند که طی سال های گذشته در زمینه پژوهش، برنامه ریزی و تولید فیلم های قرآنی کار کرده اند و حالا قرار است علاوه بر محتوای کلی، سایر تخصص ها مانند فیلمبرداری، فیلمنامه نویسی، تهیه کنندگی و بازیگری شاخص را در فیلم‌های قرآنی معرفی کنند.

برچسب‌ها