کد خبر 160149
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

پایانی تلخ بر یک تلخی بی پایان؛

ای کاش قبل از رفتن پاسخ ما را می‌دادید آقای کی‌روش

ای کاش قبل از رفتن پاسخ ما را می‌دادید آقای کی‌روش

کارلوس کی‌روش روز گذشته با انتشار پستی در صفحه شخصی خودش از تیم ملی ایران خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته سرانجام پس از حرف و حدیث‌های فراوان در خصوص سرنوشت ادامه همکاری کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران، وی با انتشار پستی در صفحه شخصی خودش اعلام کرد به حضورش روی نیمکت تیم ملی کشورمان خاتمه داده و خداحافظی کرد.

این خداحافظی دیرهنگام، دو ماه بعد از جام جهانی و نتایج اسفبار و نا امید کننده آن رقم خورد و انتظار رسانه‌ها و فوتبالدوستان هم برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات عملکرد سرمربی گرانقیمت پرتغالی تیم ملی بی نتیجه ماند و این می‌تواند آخرین بخش از سریال بی‌احترامی‌هایی که از او در این سال‌ها در قبال افکار عمومی و اصحاب رسانه انجام داده بود باشد.

خداحافظی دیرهنگامی که بدون ابهامات بیشمار و سوالات بی جواب در خصوص چینش اشتباه ترکیب در دیدار با انگلیس و استراتژی نامناسب برای بازی مقابل این تیم که در نتیجه یک فاجعه تاریخی را شاهد بودیم، همراه بود.

هنوز کسی متوجه نشده چرا 4 گلر همراه خود به تیم ملی بردیم و چرا به جای 26 بازیکن از 25 بازیکن در فهرست جام جهانی استفاده کردیم تا عملاً دو بازیکن از حضور در جام جهانی محروم شوند و بابت مصدومیت بازیکنان در این تورنمنت از این ناحیه متضرر شویم.

هنوز دلیل برخی انتخاب های عجیب و غریب در دیدارهای تدارکاتی را نمی‌دانیم و این ابهامات وقتی پررنگ‌تر می‌شود که اراده‌ای برای پاسخگویی نسبت به آن وجود ندارد. کما اینکه سوالات بیشماری از دوره طولانی پیشین حضورش روی نیمکت تیم ملی باقی مانده بود و در بازگشت به ایران برای رفع آن تلاشی نکرد.

کی‌روشی که یک روز مدعی بود مربیانی برای جایگاهش روی نیمکت تیم ملی دندان تیز کرده بودند، خودش زمانی با انتشار یک پست در صفحه شخصی‌اش نسبت به بازگشت به ایران ابراز آمادگی کرد و این در شرایطی رقم خورد که تیم ملی ایران سرمربی داشت.

هنوز مشخص نیست چرا و با هماهنگی چه کسی یا کسانی، چند ستاره تیم ملی نزد رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش رفته و خواستار برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی‌روش به تیم ملی برای جام جهانی شدند. 

آقای کی‌روش. بدون دادن جوابی به ما که داشتنش حق‌مان بود رفتی ولی حداقل به همین خاطر که برای ما، تفکرات و اعتقاداتمان احترامی قائل نبودی و این را برای چندمین بار به اثبات رساندی دیگر خیال برگشت نداشته باش. اگر سرمربی دیگری ما را به جام جهانی 2026 برد و تو در صعود تیمت به این تورنمنت ناکام بودی خیال بازگشت به سرت نزند که این بار دیگر کسی برایت فرش قرمز پهن نخواهد کرد.

برچسب‌ها