کد خبر 160076
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری:

خبرنگار برای نقل خبر باید پس و پیش ماجرا را بداند

خبرنگار برای نقل خبر باید پس و پیش ماجرا را بداند

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شنیده‌های انسان در نحوه قضاوت، بیان، رفتار و گفتار او تأثیر می گذارد. منبع خبر باید موثق و ویژگی های یک راوی را داشته و‌ قابل اعتماد باشد، کافی نیست خبرنگار آنچه را که می بیند منتقل کند و باید پس و پیش ماجرا را بداند. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز سه شنبه یازدهم بهمن‌ماه در نشست خبری خود اظهار کرد: انسان از طریق گوش و چشم یکسری موضوعات دریافت می‌کند و به بیرون انتقال می‌دهد لذا باید در دریافت بصری و تحلیل، کامل و واقعی بود. 

وی افزود: انسان باید بداند که تحت تاثیر دیده ها و شنیده ها است و نباید هر چیزی که می بیند و می شنود را مستدل تلقی کند. 

وی عنوان کرد: شنیده های انسان در نحوه قضاوت، بیان، رفتار، کردار و گفتار او تأثیر می گذارد. منبع خبر باید موثق و ویژگی های یک راوی را داشته و‌ قابل اعتماد باشد، کافی نیست خبرنگار آنچه را که می بیند منتقل کند و باید پس و پیش ماجرا را بداند. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: راوی باید قابل اعتماد باشد؛ اگر خبرنگار صادقانه ببیند و بشنود و اعتماد در سخنان باشد حرفش شنیده می شود. 

شکری ادامه داد: خبرنگار باید از منبع قابل اعتماد نقل کند تا مسئولیت نقلش را بپذیرد؛  همچنین در بیان خود اغراق و سانسور نداشته و واقعیت را جامع بیان کند.

 

برچسب‌ها